duminică, 5 octombrie 2008

Joia neagra ...


...Da vinerea, ori lunea, or fi mai albe, bre?...¤ Am ajuns să avem nu doar cîte-o zi neagră, ci săptămîni, luni, poate chiar (brrr!!!) ani întunecaţi...Mai ales că leul cade ceva de speriat! ¤ Dacă-n august era doar 3,50 , acum a ajuns la 3,87! Păi ce facem noi toţi, cei ce avem înprumuturi în valută? Şi ce se vor face (mai ales) tinerii care vor apela la Bănci, săptămînile următoare? ¤ Creşterea euro-ului va atrage, după cum vă imaginaţi, şi creşterea serviciilor, a produselor, a crizei economice. ¤ La asta se adaugă şi învrăjbirea tembelă a populaţiei, prin măsuri electorale ciudate : creşterea pensiilor, despăgubiri pentru cei care au depus bani la CEC, pentru Dacii, creşterea salariilor magistraţilor şi a poliţiştilor, anunţata creştere a lefurilor din învăţămînt...¤ De cînd lucrez în învăţămînt, tot aflu de la cunoscuţi duşmănoşi că mi s-a mărit iar leafa. Şi tot constat că nu. ¤ Dargenul ăsta de promisiuni mi se pare diversionist : nu vrei să faci asta, dar ca să ai pretext că n-o faci, o anunţi mult înainte, ca să iasă scandal şi să zici : a, toţi vreţi mărire? Nu sunt bani! Şi-atunci, nu mai mărim la nimeni, sîc!...¤ Să revenim la titlul foiletonului meu meandrat & bumbărat (bumbărat e un cuvînt inexistent, dar l-am folosit ca să vă reamintesc că eu scriu cu bumbi tipografici!): am pierdut 5 şanse din ...5 de calificare în etapa următoare a Cupei UEFA.. Nimeni nu spera în 5 minuni, dar toţi nădăjduiam că se va ivi măcar una, de sămînţă...¤ Speram degeaba. Deşi, am mai spus-o, ştim să pierdem cu eleganţă...nu ne-a bătut nimeni cu 7:0, am făcut, în general, tonifiante egaluri, am ratat cu spectaculozitate, am fost învinşi cu greutate, am fost la un centimetru de izbîndă...¤ Adicătelea, lucid vorovind, am ratat ; unde nema putirinţă...¤ Să stăm acasă, măcar menajăm suporterii (în frunte cu mine). ¤ Şi-ncă io mis din ăi buni, care nu se duc pe stadion să urle „demisia!” şi să sară pe Taher, să-i smulgă şi ultimul fir de păr! ¤ Că după ce avem mingicari ageamii, avem şi microbişti damblagii, care fac pănărămi (cum spune un vecin alcoolic) pe stadione şi se suspendă stadioane...¤ Ptiu! (să mă ierte din nou colegul Faifer, ori prozatorul Spineanu, că stuchesc cu litere nevinovate). ¤ Cum nu aveam destule belele cu banii şi scumpirile, văzui şi că luară foc nişte cauciucuri, unde credeţi? În Piaţa Constituţiei, ţaţo! Acolo unde e crema pazei şi-a ordinii, unde aleşii neamului iau decizii vitale - mortale. Hm! Cum se poate asta? ¤În două luni, două incendii, ambele pe bază de cauciucuri...¤ Şi ca beleaua să fie diversificată, se descoperiră bolnave care au dat cotul pe motiv de coasere cu aţă medicinală chinezească, nesterilizată. Asta-i prea de tot! ¤ Doctorii şi asistentele care au cusut cu-aşa ceva, pesemnă depuseră jurămîntul lui Hipocrat în...chineză! ¤ Da’ hai să vă dau şi o veste bunicică ( alea foarte bune vi le ofer cînd o să fie cazul, adică după 2010): bine că nu locuiţi în Timişoara! Că, iacătă, prefectul şi primarul de-acolo primesc scrisori de ameninţare cu moartea de la „clanul rromilor bogaţi”.¤ Omologii lor iaşioţi, pesemne, ori sunt sărăcuţi, ori au teamă de autorităţi, că n-am auzit p-acişilea de ameninţări cu exitul ; şa Iaşi, oficialii cel mult sunt înjuraţi şi scuipaţi. Ceea ce-nseamnă că-s mai iubiţi...¤ Da’ ca să-nchei vesel, cum mi-e felul, vreau să vă amintesc propunerea domnului Geoană, de trimitere a cosmonautului pesedist Prunariu, în spaţiu. Că aşa cum a putut zbura cu ruşii, acum 30 de ani, poate recidiva şi acum, cu americanii. ¤ Şi eu, care-l suspectam pe nea Nelu de exagerare, atunci cînd îl făcea prostănac!...¤ Pe criteriul ăsta, putem s-o trimitem pe Nadia Comăneci la Olimpiadă : că aşa cum a luat 10 acum 30 de ani, va lua şi azi...¤ Aşa să ne ajute Dumnezeu (cu note mari!), tuturor! ¤ Pa, tomnaticilor!...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu