joi, 30 octombrie 2008

Viermii din mar si din politica

Am văzut într-o seară, pe micul ecran, o tanti care a spus aşa :” Eu caut mere cu viermi, fiindcă numai alea-s naturale! Că viermele nu-i prost, să intre-n fructe cu chimicale!”...¤ Aşa o fi, bre! Deci, de-acu’ tre’ să desfacem fiecare măr în parte şi să le cumpărăm doar pe-alea care-s cu viermi...¤ Pe-alelalte, să le mănînce vînzătorul, că lui i-or fi plăcînd pesticidele...Şi, spre deosebire de vierme, e prost, sîc! ¤ De-altfel, cred că văzurăţi o campanie anti-fructe în ultimele luni, pe motiv că 50% din ele îs cu chimicale, cîh! ¤ Mie-mi place că, dacă un om e credul şi ia de bune toate campaniile astea intens mediatizate, ajunge să moară de inaniţie, da’ fericit!...¤ Carnea nu e bună că îngraşă, lactatele pot fi infestate de vaca nebună ,iar laptele chinezesc a băgat mii de copii în spital...legumele sunt şi ele cu îngrăşăminte ticăloase...fructele cu pesticide blestemate...sarea, zahărul şi grăsimile – se ştie! - dăunează grav sănătăţii...apa, pînă şi ea colcăie de microorganisme...¤ Of! Ce-i de făcut, teteo? ¤ Apocalipsa, sfîrşitul lumii va pune capăt indeciziei omului.¤ Pînă atunci, să o lăudăm pe doamna Raluca Turcan (care mi-a fost simpatică, întotdeauna!) , fiindcă a cerut aleşilor să renunţe la salarii pe perioada campaniei electorale, deoarece 70% din ei candidează pentru un nou mandat. Cum o îndemnizaţie ajunge la 5.000 lei, vă daţi seama că s-ar face o economie serioasă la buget...¤ Să rămînem la bani, acest capitol mereu dureros : vorbeam, săptămîna trecută de inechitatea strigătoare la cer care există şi azi, în România. Vă e clar că nu cer egalitate la cîştig, fiindcă nu e cum să fie; dar nici prăpastie financiară de tipul celei pe care o depistai zilele trecute, între un oarecare judecător din Galaţi (27.000 lei!) şi o pensionară din Neamţ (4 lei!!!). Eu cred că o minte înţeleaptă şi autoritară, ar putea reduce olecuţă discrepanţa, fiindcă, după opinia mea, un fost judecător poate trăi foarte bine şi cu 15.000 lei, din diferenţă mai adăugîndu-se la amărîţii cu 4 lei, măcar fo 50 de lei...¤ La fel, în cazul şefilor minerilor din Valea Jiului, care au ridicat, lunar, sume mari, deşi CNH ocupă primul loc, în topul datornicilor la stat. ¤ Cum vine asta? Hai, dacă ar fi prosperitate generalizată aici, ar mai merge ; dar aşa...¤ Trebuie găsită o soluţie decentă, rezonabilă, motivată din toate punctele de vedere. A bunului-simţ. ¤ Ca dovadă că recesiunea nu e o gogoriţă, nici în România, Petrom a ajuns să se împrumute cu 375 milioane euro. Ptiu! ¤ Hai că ne-am dat naibii! ¤ Tot din criză financiară, funcţionarii poştali din Mărgineni-Bacău, se aleseră cu dosar penal, because n-au mai dat ajutorul de încălzire unor săteni, ci l-au dus acasă. Huo! Halal poştaşi! ¤ Dar ce mă miră, fiindcă pe unul îl cheamă...Marcelin Afrenţoaie. Cu un asemenea nume, e clar că n-ai cum să fii om corect...¤ Dar nici cu premarele de-acolo nu mi-e ruşine : se numeşte ...tot Marcelin. Hm...¤ Dar să trecem şi la subiecte la fel de neplăcute, dar nelegate de bani : Iliescu îi apără pe Stănculescu şi Chiţac. De data asta, îi dau dreptate : păi din toţi ăia care mişunau prin balconul CC, în decembrie ’ 89, doar p’ăştia îi băgaţi la zdup? Şi-ncă pe 15 ani? ¤ Păi nu e corect, bre! Unde-a scăpat mia, să scape şi suta!...¤ Şi mă refer inclusiv la nea Nelu, achitat în dosarul mineriadei.¤ La fel, în cazul Piţurcă : păi numai el a comis malversaţiuni cu bani de blaturi & transferuri ilegale? Şi-ncă ridicat de pe aeroport, ca marii mafioţi! ¤ Nu-i mumos, mămăiţă! ¤ Mai ales că vrem fotbal de calitate : păi cum s-avem, dacă antrenorii au numai belele?!...¤ Bravo CFR Cluj : e singura care nu face de rîs mingicărimea română!...¤ Pa, cititori din toate zările! Şi vorba cuiva, uniţi-vă!( în jurul rubricii mele). Că rubrica mea e ca agheazma popii : dacă nu face bine, nici rău n-are cum produce...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu