luni, 7 aprilie 2008

Puteti respira – a trecut...

...Fireşte, mă refer la summit. ¤ Bucureştenii se pot întoarce de la munte, ori din străinătate...aurolacii pot ieşi din canalele care au fost de-sudate...protestatarii anti-NATO vor fi eliberaţi din secţiile de poliţie...pensionarii pot ieşi liniştiţi la cumpărături...avioanele vor brăzda, din nou, semeţ, cerul patriei...şoferii pot circula, din nou, pe drumurile ştiute...¤ Doar angajaţii marilor hoteluri suspină, discret-trişti că întrunirea n-a durat măcar o lună, să-şi rezolve chestiunile financiare, pe viaţă...¤ E comic, într-un fel, dar răsuflă uşurat şi ministrul de externe, dl. Cioroianu, fiindcă îi dau iar voie să se afişeze, în public. Cică pe timpul summitului nu-l lăsau, de frică să nu facă, iar, vreo gafă. Hm...¤ Păi ce fel de ministru de externe e ăla care face gafe şi trebuie pitit? Schimbaţi-l,bre! ¤ Păcat, fiindcă înainte de-a fi-n guvern, Cioroianu era cineva. Vezi, politica nu-i pentru oricine....(uneori, îi face de rîs pe deştepţi; tot aşa cum îi saltă pe proşti!).¤ Oricum, ca bilanţ, evenimentul NATO fu un cîştig – zic eu, nefiind fan România Mare. O groază de lume veni şi ne cunoscu ţara ; furăm luaţi sub scut NATO şi rachetele inamice (sîc!) nu ne vor putea face ni’ca; Bush îl gratulă pe Băse, în mod repetat; tot el îl invită pe Ilie Năstase la Casa Albă, la cină ; Putin îl invită pe Popeye la Moscova, la o votcă; şi, culmea!, karatistul ieşi din sala şedinţei în aplauzele tuturor!; Tăriceanu se întreţinu şi el cu diverşi lideri ai lumii; doamnele de la domnii oaspeţi vizitară Muzeul Satului (s-a trecut peste faptul că Laurei. Bush i s-au arătat, de către un mitocan, gesturi obscene!); 3.500 de ziarişti respirară aer mioritic şi chiar scriseră despre noi (chiar dacă unii mai şi cîrmiră din năsoi); la Bucureşti, Albania & Croaţia aflară că au intrat şi ele în NATO ş.a.m.d. ¤ Tristă e Macedonia, că n-a intrat. Nu-i timpul pierdut.¤ Trist este şi destinul postum al marelui pictor Sabin Bălaşa : după ce sfîrşitul i-a fost umbrit de dispute penibile, nici după moarte nu are linişte : medicii legişti fac investigaţii suplimentare, să afle dacă nu cumva a fost otrăvit de soţie – fapt pe care OTV-ul, evident, nu-l putea rata. Ptiu! ¤ Dar să mai trecem şi la alte subiecte : Steaua e , din nou, pe primul loc în clasament, chiar dacă fără un avantaj confortabil. Şi chiar dacă scandalul Bricheta nu s-a încheiat. ¤ Am urmărit, de curiozitate, într-o seară, emisiunea Noră pentru mama : mi-a plăcut teribil... (...decolteul Gabrielei Cristea)! Da’ văd că mai apăru una : Aşa-s soacrele. ¤ Pe cînd emisiuni despre mătuşi, verişori, cumetrii, nepoţei, unchi prin alianţă, cuscrii ocazionali? Că văd că prind la te(mbe)lemani...¤ Şi iar mă cruceşte ştirea că emisiunea cu oligoizi Trăsniţi din NATO ajunse la episodul 500. Ptiu! ¤ Ca să ne mai amuzăm, vreau să vă informez că Adiţă Năstase (fostul meu coleg de cenaclu din anii liceului) se plînge că l-a atacat MISA cu...energie negativă. Doamna Corina Creţu e de acord, dînsa susţinînd că i-a şi văzut pe unii practicanţi ai magiei negre organizînd sabathuri anti-Năstase. ¤ Deh, toţi avem duşmani, Adriane tată : eu am noroc că ai mei practică doar fengh-shui şi-s mai puţin periculoşi...¤ Ce-i drept, eu nici nu am tablourile tale...¤ Şi tot ca să ne amuzăm : un deţinut de la Colibaşi a obţinut în Instanţă dreptul de-a locui în celule în care nu se fumează. Conducerea penitenciarului a amenajat locuri speciale pentru duhănit, cîteva chiar...înafara porţilor închisorii...¤ Şi primarul Mazăre a anunţat că se retrage în Brazilia, după alegeri. Drum bun & vînt din pupa! ¤ O fi clima apropiată de-a Constanţei, pe-acolo...Plus Carnavalul, care face toţi banii...¤ Şi ca să-nchei optimist, cum mi-e felul : ştiaţi că Guvernul vă dă fix 50 de euroi dacă daţi frigiderul vechi şi cumpăraţi unul nou? Hai, ce mai staţi, fuga la Altex cu hîrbul ăla consumator ticălos de curent...¤ Eu fug pîn’ la Bucium, să-mi iau un Rameros, că vremea asta ploioasă, coroborată cu relaxarea tipică post-summit, trage spre beţie, boieri dvs....

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu