sâmbătă, 28 iunie 2008

Vine concediul!...

...dar şi scumpirile – gaz, electricitate, dobînzi la Bănci.¤ Deci, concediul se scurtează...¤ Sau se anulează, după caz. ¤ Io anul ăsta îmi fac concediul la facultate, că am admitere şi mai am, ca-n fiecare lună, de făcut rapoarte peste rapoarte. Sunt primul raportor din familie! ¤ Şi trebuie să arăt, lunar, că-mi merit salariul, să aduc acte doveditoare ca sunt – în fine! - util societăţii.¤ Cum societatea are dubii, io tre’ să le spulber...¤ O fac stîngaci, deoarece... şi io am dubii. Cu-adevărat, intelectuală îndeletnicire...¤ Apoi, după ce intru în august, plec la Neptun două ore – că atît îmi ajung banii şi la Purcica, o lună – că de Purcica am lovele...¤ Purcica sunt nişte băi, bre, în Nicolina! Deci, măcar nu plătesc cazarea & taxa de staţiune. Plus că-n Iaşi morunul nu-i 45 de lei porţia, iar berea nu atinge 8 lei sticla...¤ Şi-aşa, începînd de azi, sunt deprimat de imaginile care au apărut pe pachetele de ţigări, ce-mi mai trebuie vacanţă?! ¤ Io cred că nu era nevoie de pozele horror lipite pe pachete, că doar masochiştii şi oligoizii se putea duce la Ştirile de la ora 17, ori la casieria întreprinderii şi ieşeau la fel de damblagiţi. Da’ se poate să nu ne luăm noi după Belgia – singura care mai pune fotografii scîrboase pe ţigări, din toată UE?! ¤ Şi-ncă am noroc că duhănesc puţin (5 ţigări pe zi!), da’ ce fac nicotinomanii care gată trei pachete în 24 de ore? Hm...Nu-i invidiez! ¤ Da’ ştiu că trăsei o spaimă teribilă, cînd cu legea aia votată de Senat, cu paritatea veştilor bune şi rele la Tv. Fiindcă şi rubrica mea urma să fie restructurată, la modul o călcătură moale, una tare, ca-n Păcală.¤ Îmi plăcu la culme un senator care, după ce a votat inepta lege, a declarat candid :” Domne’, ştiu că e proastă, da’ nu-nţeleg cum de-am votat-o! Ce naiba, o fi fost opium în whisky?”...¤ Da’ ruşini se-ntîmplă şi la alte case : uite, de pildă, doi piloţi indieni au adormit în timp ce pilotau un avion cu 100 de pasageri la bord şi erau să ajungă în altă parte decît trebuia. Ciudat! ¤ Da’ la indieni nu tre’ să ne mire, că la ăştia şi filmele-s soporifice, dar’ mite avioanele!...¤ Şi-apoi, zău, nu v-ar plăcea să vă luaţi bilet pîn’ la Craiova şi să ajungeţi în Polynesia? ¤ Da’ hai să îmi vărs oful şi să v-o pîrăsc pe doamna Carmen Har(r)a, invitată o săptămîna la rînd, în emisiunea lui Măruţă: după ce happyhouristul s-a lăudat că datorită lui Nostradama nu a mai plecat din România, ca să ajute oamenii cu previziuni infailibile, după ce am asistat, în direct, la predicţii năucitoare (cum că ştie şi unde-i Elodia!), ei bine, ex-gurista a făcut două gafe :1) a zis că Rusia v-a căştiga Euro; 2) a zis în studio că Mutu va avea o carieră fulminantă, ca apoi, la aeroport, să spună că în 2010 el nu va mai participa la Euro, avînd probleme mari.¤ Previziuni de tipul ăsta, merci, fac şi io, fără reclama lui Măruţă.¤ Da’ fiindcă tot am pomenit de fotbal . am văzut, tată, pe săturate! Bun şi mult! ¤ Acum, cînd scriu, încă nu s-a desfăşurat finala, dar şi fără ea recunosc că am asistat la partide pe cinste.¤ Păcat că echipa noastră a intrat complexată în cele trei meciuri, fiindcă acum s-a văzut că nu era din alea foarte slabe ; dar cînd te rogi la Dumnezeu să faci măcar un egal, n-ai cum cîştiga.¤ Cîştigă doar cei care-şi propun să cîştige.¤ Nu zic că-i doar vina lui Piţi şi nici nu cred că acesta ar trebui schimbat, imediat. Dacă e ceva de îmbunătăţit, apăi aia ar fi mentalitatea de perdanţi, fraţi mingicari! Fiindcă onorariile voastre nu-s unele pentru înfrînţi... ¤ Şi fiindcă tot s-a terminat spectacolul fotbalistic, io zic să scotem din program şi reclama aia idioată cu soţul care munceşte pasionat la servici, duminica, şi cînd e sunat de soţie îşi pune colegii să facă atmosferă de meci şi el zice că vine acasă după ce se termină lupta din teren: io nu pricep de ce o soţie normală ar fi îngăduitoare cu bărbatul, cînd merge la meci şi l-ar acuza, cînd pleacă la slujbă?! Că doar la servici mai ia un ban, pe cînd la meci ia un pumn în ochi şi-şi lasă o juma’ de chenzină, după, la bodegă...¤ Dar logica creatorilor noştri de reclame este ermetică, aproape trismegistă! ¤ Pa, şi atenţie la insolaţie. Sau la puhoaie. ¤ În fine, pe scurt, atenţie!...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu