duminică, 15 februarie 2009

Mănînc şi plîng. Mănînc!...

...Zicea poetul.¤ Eu, trăin în proză toată ziua, parafrazez : privesc şi plîng.Nătîng! ¤ Căci am a pune întrebări...la bec, ca-ntotdeauna...¤ Una : ce căuta handbalistul Marian Cozma într-un bar deocheat, noaptea? Băi frate, cînd eşti sportiv de performanţă, culcă-te devreme, în pătuc, şi totul va fi O.K.! Dacă te duci în baruri dubioase, sigur că-s şanse mari să te taie ţiganii...Şi dacă vezi că beţivii caută gîlceavă, retrage-te, nu-i sfida cu alura-ţi impunătoare, că vezi ce păţeşti! ¤ Sigur că e regretabil c-a murit un sportiv, în floarea vîrstei. Dar eu privesc şi din partea cealaltă păţania : ce atîta mediatizare, teteo? În aceeaşi perioadă au murit mulţi oameni de valoare – Corneliu Ştefanache, academicianul Constantin Ciopraga, pictorul Virgil Almăşanu, actorul Marius Pepino ş.a. Mediatizat – doar Cozma. Hm...¤ Zău dacă mai merită să dai cotu’! ¤ De-asta nu vreau io să mor, de frică (,) că nu or să mă dea la tembelizor nici măcar pe posturi locale...¤ Of! ¤ Altă chestie care-ncepe să mă calce pe nervi : jafurile cotidiene. Ba la Schimb valutar, ba la Bănci.¤ Cu Gorbunov, a rămas ca-n tren : după ce l-a hulit o ţară întreagă, pe motiv că-i criminal odios, acu’ el zice că are alibi şi deci...¤ Pe la noi, pe-acişilea, s-o mai şti ce-i aia justiţie, bre?! Nu se vede! ¤ sau, cum zicea şi ministrul de interne, Nica: tre’ să-şi puie toţi sisteme de siguranţă performante. Io gîndesc că trebuie s-arate cam ca (,) cursa de şoricei : intră rozătorul să ia brînza, pac!, cade gratia şi-l ţine acolo pînă vine potera. ¤ Da’ astea costă, tată! – se plîng patronii. Păi şi banii furaţi nu-s pagubă? Plus lucrătorul măciucit! ¤ Nu-nţeleg cum la cantitatea impresionantă de infractori mioritici – pe care recesiunea o va augmenta, desigur! – cei care sunt tentanţi dorm în bocanci, amăgindu-se cu gîndul „asta n-o să mi se-ntîmple tocmai mie!”. Nu vedeţi că avem delincvenţi şi pentru export? Păi?!... ¤ Altă belea : CAS-ul a crescut cu aproape 4 procente. Naşpa’! Că şi-aşa lăsam mult la impozite! ¤ Sigur, pe-ăia care nu iau banii legal, îi doare-n pix, dar fraierii – în frunte cu Mandea – bat mărunţel din buze. Am mai zis-o : orice lege dură se dă în România sunt afectaţi doar cei cinstiţi şi muncitori.¤ Că am mai auzit una neplăcută : cică vasluienii încep să-şi dea copiii la orfelinate, că ei nu mai au cu ce-i creşte. Sigur că n-au, că nu muncesc, tată! Ăilalţi, de prin Capitală, Ardeal şi Banat, cum au? ¤ Vasluienii au mai făcut acte de-astea de sărăcie, trimiţîndu-şi, acum f’un an, vitele pe cîmpuri, departe, că n-au cu ce le creşte. ¤ Au venit gospodarii, le-au recuperat şi le-au exploatat. S-a dus episodul 1907, tată! Capitalism înseamnă muncă plus inteligenţă plus (fie!) noroc. Ergo : jucaţi la 6/49, ca mine. Am presimţirea că-n cel mult 400 de ani,cîştig...¤ Da’ hai să nu cădem în pesimism, că şi-aşa balamucu’ e plin, ba chiar şi dă p’afară : ştiaţi că o capră a fost arestată în Nigeria fiindcă a furat un automobil? Hoaţa naibii! ¤ De cînd am aflat asta, stau cu ochii pe capre, ca pe butelie! (deşi n-am nici automobile, nici butelii). ¤ Alta, nostimă : un american a fost prins giugiulindu-se cu două femei...gonflabile! Ptiu! Măcar la noi, cum vedeţi zilnic la emisiunea de cultură Ştirile de la ora 17, tinerii violează babe! Suntem o naţie viguroasă, boieri dvs.! ¤ Drept pentru care vă felicit! ¤ Viaţa merge într-un singur sens. Deci, sănătate la (o bună parte din) neamuri şi apă (plată) la găini! ...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu