vineri, 20 noiembrie 2009

Revelion treimiist

Gazda : Aşa…totu-i pregătit…acum să vină şi şeful şi putem începe!…(sună)
Nevasta gazdei : Mă duc eu, scumpi! (la uşă) O, bine-aţi venit domnule director general! Dar unde-i doamna?
Directorul : Ea vine peste o oră, că n-a terminat la coafor!
Gazda : Nu-i nimic, pînă atunci, taman bine, ne-ncălzim cu o palincă…
Dir.: N-ar strica, fiindcă la dumneata e cam frig…
Gaz.: Ştiu, da’ n-aveam încotro, a trebuit să mă debranşez de la căldură…Îmi venise 5 milioane-n decembrie trecut! Şi lefurile noastre-s de patru jumate, în total!
Dir.: Mă rog…Pot să mă spăl, înainte de masă?
Nev. : Sigur că da! Băiatul v-aşteaptă-n baie!
Dir. : Ce…băiat?
Gaz.: Păi, ştiţi, ne-am debranşat şi de la apă caldă, şi de la apă rece…Fiu-meu e cu sifonul pe poziţie însă, „ţîşti!”, şi gata „toaleta”! (rîde cam albastru).
Dir. : Mă rog…(face cîţiva paşi) Aoleu, da cine-i manechinul acela de după perdeaua de la cadă?
Nev . :Oh, nu-i manechin! E socru-meu, l-am debranşat şi pe el, că iarna-i mai rentabil aşa…
Dir.( Răguşit) : Cuuum???!!! Bătrîn debranşat???!!! Acu’ şi pe ei îi poţi…
Gaz. : Sigur, prin criogenie! Îi congelezi în decembrie şi-i dezgheţi în mai! Şase luni nu consumă nimic, da pensia-ţi vine!…Da’ serviţi, dom’ director! Noroc! ( „gîl-gîl!”).
Dir. : Da…la televizor nu daţi drumul? Că au început colindătorii!
Nev.: Oh, nu-i nevoie ,că i-am rugat pe vecinii de sus să dea foarte tare sonorul, să auzim şi noi!…
Gaz. : …Că pe-al nostru l-am scos din funcţie în 2004! Se scumpise al naibii, abonamentul!
Nev.: Şi ce să vezi? Tot Garcea, tot Nae şi Vasile, iar Stela şi Arşinel…
Gaz. : …Iarăşi secvenţe din Revelion 60,70,80,90…
Dir. : Da’ mesajul Preşedintelui, nu-i aşa…
Nev. : Evident că ne-am gîndit la el!…Acesta nu-l pierdem, orice-ar fi! Şi oricine ar fi Preşedinte!
Gaz. :... La ora 23 urcăm la vecini, să-l ascultăm. Şi ne mai şi dezmorţim oleacă.
Nev. :… Fiindcă ei au cinci aeroterme în apartament!
Dir.(uluit) : CIIIINCIII?!! Da’ ce , au cîştigat la 6/49?
Gaz . : Dimpotrivă, li s-a defectat contoarul…Şi pînă pe 5 ianuarie nu se lucrează la E-on , aşa că profită, norocoşii!
Nev . :… De-aia-şi şi permit să ţină televizoru-n priză! Ehe, prin 1990, ce mă mai uitam pe micul ecran!…
Gaz. : Şi la ce ţi-a folosit?
Băiatul (din baie) : Tati, mami, mai stau mult cu sifonu-n chiuvetă?! Că mi-a amorţit mîna!
Nev. : Gata, puiule, poţi veni! Să profiţi şi tu de sărbători! Că domnul director ţi-a adus patine!
Băi.: Ura! Mă dau prin bucătărie, că-i gheaţa tocmai bună! (fuge chiuind)
Dir (şi mai bazedowian!) : În…bucătărie???!!! Patinoar???!!!
Nev. : Sigur! Că tinerii-s inventivi! A dat drumul la o găleată cu apă- luată de la pompieri, pe ciment şi a lăsat geamul larg, deschis! E un gheţuş!…Sticlă!
Gaz. (rîzînd artificial) : Şi eu am căzut azi-noapte, cînd am venit să-nvelesc caloriferul!
Dir. : Mă rog…Dar bradul de ce are culoarea asta, cum să zic…dubioasă?
Nev. : Păi l-am luat de la gunoi! E de anul trecut! Dar ace, mai are destule…
Gaz. :… Şi am cumpărat nea artificială, la tub, aşa că tot nu se mai văd!
Nev. : Dacă doriţi eugenii, serviţi, sunt la discreţie!…
Gaz. :… Le-am luat la 500 de lei bucata, că au expirat în 2008! Da’ avem şi cîteva murături, găsite dimineaţă, pe balcon…Nu-s degerate, zău!
Nev. :Cred c-au căzut de la vecinii de sus! Şi dacă vreţi mai multă lumină, soţul meu iese iar în stradă şi-ntoarce felinarul de pe stîlp, spre fereastra noastră….
Gaz. :… Deşi avem încă două lumînări groase, care ţin pînă pe la două noaptea !
Nev. : La ora 23 şi 50 de minute , sper să nu vă deranjeze dacă o să-l punem şi pe bunicul la masă! Să părem mai mulţi! Că tot nu consumă…
Dir. (cu glas pierdut) : Pot…să-mi sun soţia? La coafor?! De pe mobilul meu?
Gaz. : Sigur! Că de pe al nostru n-aveţi cum, că ni l-au tăiat în mai 2009! (rîde, fericit)
Dir (apasă,grăbit,tastatura ) : Alo? Dragă, nu mai veni încoace! Sosesc eu la tine, cu un taxi! Trimite după fursecuri şi şampanie! Da,anul acesta facem Revelionul…la coafor! Şi pregăteşte-mi o cască răcoroasă, că-mi arde deja creierul! ( celular - piu! ).Pot să împrumut sprayul de nea artificială? Că vreau să-l torn în cap… chelioşilor! Ha! Ha-ha! Ha-ha-ha! Debranşaţi pensionarii! Vreau la patinoarul din bucătărie!…Un sifon şi-un prosop! (iese, rîzînd isteric ).
Nev.(după o pauză) : Gigele, şeful acesta al tău e simpatic, da’ prea a luat-o devreme cu băutura!…(fine).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu