luni, 23 noiembrie 2009

Votarea – între previzibil şi surprinzător...

Duminica ce trecu fu agitată, rău : s-a votat. ¤ Fără mine, fiindcă eram în Bacău şi am vrut şi eu să votez în centru, alături de soţie, dar nu m-au lăsat, zicîndu-mi că pentru de-alde mine e o urnă specială la o şcoală necunoscută, lîngă gară. Nu m-am dus, că doar nu-mi programasem toată ziua pentru urnă....¤ Şi-apoi, ceva mă face să cred că oricum, votul meu n-ar fi schimbat rezultatul. ¤ La ora cînd scriu aceste rînduleţe, nu s-a anunţat scorul oficial, dar nici nu pot apărea schimbări şocante. ¤ Deci, nu m-a surprins clasamentul : Traian e popular şi ştie să pună problema. Cît e el de panglicar, culmea!, inspiră încredere. A ieşit în frunte. Şi a cîştigat şi referendumul.¤ Se va bate cu Geoană. Care nu are farmec deloc şi nici nu e inspirat în discurs. Geoană trăieşte în trena partidului. Cît mai trăieşte. ¤ Dar, s-ar putea să iasă-n turul doi, dacă fanii lui Crin îi vor da voturile – deşi, nu mi se pare normal.¤ Dar lui Antonescu, vai!, văd că i se pare – după înfrîngere a declarat că liberalii nu vor vota cu Băse. Dar cu cine? ¤ Fata lui Godoroja, invitat duminică seara în platou, a zis ceva nostim : tată, vezi că toţi candidaţii principali au ochi albaştri? Chiar! ¤ Dar ce calitate diferită de bleu, bre!...¤ Nu ne-au surprins, nici de data asta, furtul ştampilelor, beţivii care făceau tărăboi în secţii, turiştii electorali, ăia care se trezeau că votaseră fără să ştie, saci cu voturi dispăruţi, cozile de la depunerea sacilor etc.¤ M-a mirat însă participarea masivă la vot – cred că e cea mai mare din ultimul deceniu. Apoi, m-a şocat coada de la cabina de vot din Gara de Nord : cînd în fiecare an ne plîngeam de absenteism, duminică dimineaţa începuseră să se plîngă alegătorii că nu-s suficienta cabine! Ptiu! ¤ Apoi, m-a mai mirat faptul că Oprescu a avut un procentaj atît de mic. Personal, îl consider omul cel mai integru dintre candidaţi. De-aia, poate, a şi ieşit mai la coadă decît merita...Plus că n-a avut nici o formaţiune politică în spate.¤ Nu m-a mirat Vadim care, ca de-obicei, a zis că alegerile trebuie anulate. M-a mirat că acelaşi lucru l-a susţinut şi Crin! Hm...¤ Sunt luptători politici care, cred eu, nu-s făcuţi pentru lupta politică...¤ Păi unde am ajunge, dacă de fiecare dată cînd nu căştigăm, cerem anularea meciului şi rejucarea lui?! ¤ Mi-a plăcut Iliescu atunci cînd a acceptat ideea că Emil Constantinescu a putut cîştiga! Bravo lui! ¤ Da’ ăştia de azi, cum văd că pierd, cum urlă „frauuudăăăă!!!”.¤ Da’ că ei nu au trecere la public, nu se gîndesc. ¤ Om vedea ce va fi în turul doi, dar războiul nu va fi simplu, nici atunci...Şi-n turul doi, nici Mafalda nu va putea ghici care va fi cîştigătorul...¤ Fiindcă redirecţionarea voturilor este dificilă rău, în cazul de faţă : oamenii lui Crin, desigur, vor vota şi cu Băse, dar şi cu Geoană; cei ai lui Oprescu, nu se ştie; la fel, maghiarii şi fanii lui Becali. ¤ Nu, nu pot estima acum rezultatul de peste două săptămîni...¤ Om muri şi om vedea.¤ Nu pot încheia fără să-mi amintesc că a plecat dintre noi marele actor Gheorghe Dinică. Despre care, presa întreagă, îşi aminteşte ca de un actor din filmele lui Nicolaescu. Ba chiar m-a indignat faptul că dispărutul era evocat, într-o emisiune tv de...Cabral, care a filmat lîngă el într-o ... telenovelă. ¤ Dinică a însemnat, întîi de toate, Troilus şi Cresida, Nepotul lui Rameau, Aşteptîndu-l pe Godot, Umbra, Ploşniţa, marile spectacole ale teatrului românesc. Apoi filmele cu împuşcături, telenovelele şi cîntecele de pahar.¤ Pe curînd...

2 comentarii:

  1. hahaaa, m-am amuzat copios, mi-era dor de un ras degenul asta si de umorul binecunoscut...touche` la Dinica! atunci, pe curand sa fie. te pup. mona.

    RăspundețiȘtergere
  2. ah, a iesit "degenul" legat... ptiuh, ar trebui sa fim mai evoluati de cand cu tastaturile de laptop dar ne fac mai retardati, culmea..;)

    RăspundețiȘtergere