luni, 5 octombrie 2009

De toate, pentru tonţi...


De la o vreme, văd că se supără unele cunoştinţe pe mine, fiindcă abordez anumite subiecte, în rubrica de faţă. Hm! ¤ A şi-nceput să-mi fie frică de f’un linşaj, bre! ¤ Da’ ce vină am io, dacă realitatea – nu imaginaţia mea! - e terifiantă? ¤ Ştiţi bancul ăla cu evreul care şi-a găsit nevasta-n pat cu altul şi a tăiat patul, cu fierăstrăul? Ei bine, aici io sunt patul...¤ Orice se-ntîmplă naşpa-n jur, e vina mea. ¤ Nu mă supraestimaţi, lectori dvs.!...¤ Da’ nici nu subestimaţi realitatea! ¤ Ergo, cum zice mongolul Decartes: despre ce să vorbesc? Despre grevă? Nu e ceva nou; şi, iertaţi-nă, nu am vocaţie sindicalistă! Plus că grevele astea nu rezolvă ni’ca, cîtă vreme nu-s bani.¤ Faci grevă şi apar banii? Stranie credinţă! ¤ Şi-n plus, azi e simplu să faci grevă; şi nu e nici o scofală să strigi „Jos!”, „Huo!”: erai cineva dacă o făceai pînă-n’ 90...¤ Despre faptul că avem, cum zicea un ziarist deştept, „cel mai prost Guvern din istorie”? Dar ăla în care Suzana Gîdea, siderurgistă făcută la f.f., era ministrul culturii, părea mai breaz? ¤ Să scriu despre faptul că Vlad Filat vrea să reintroducă-n şcoli Istoria Românilor? Mi se pare normal, cîtă vreme Basarabia e pămînt românesc!...¤ Să condamn faptul că avem, de cîteva zile, Guvern 2 în 1? De ce? ¤ Ela fel de prost, dar mult mai ieftin...¤ Să cer şi eu demisia lui Băsescu? De ce? Că Antonescu sigur nu se-alege, fiindcă nu-i popular.Şi e mai bun Vadim? Ori Becali? Ori Oprescu? ¤ Io zic că oricum nu vom avea preşedinte bun, fiindcă nici noi nu suntem buni. Şi spune-mi cu cine...etc.¤ La un popor derutat, n-are cum veni-n frunte un conducător perfect. De ce să nu recunoaştem? ¤ Dar, ce-i drept, în locul lui Băse eu m-aş folosi de faptul că am un brevet de comandant de vas, fiindcă-i mai simplu să conduci 40 de marinari pe un vapor solid, decît 20.000.000 de naufragiaţi pe o hartă defectă...¤ Despre ce să vorbesc? Despre deputaţii care se băteau la Primăria Capitalei cu jandarmii, filmaţi, de s-au făcut de rîs în faţa unei ţări întregi? Dacă la o şcoală se bat doi elevi anonimi, sunt pedepsiţi imediat : dacă doi parlamentari fac un caft în primărie, pocnind inşi în uniformă, nu se lasă cu repercusiuni, însă.De ce? ¤ Să iau în serios spusele lui Becali – „dacă voi veni la conducerea ţării voi curăţa România de Cazinouri şi sexy-cluburi”! ¤ N-ar fi rău. Dar sunt şanse mai mari ca un asemenea reformator să fie el curăţat...¤ Să mai amintesc emisiunea Bingo? Am stat şi eu, ca insomniacul, duminică, pîn’ la ora 1,30 să-i privesc pe Ţociu şi Palade cum se jucau de-a Ceauşeştii şi făceau bancuri tîmpite, în timp ce unii norocoşi primeau cîte 50.000, 60.000 sau chiar 100.000 RON. ¤ Ca să fii convins că unii concetăţeni se îmbogăţesc, peste noapte, fără efort şi umilinţe, zău că merită să suporţi bancuri proaste şi prezentatori insipizi...¤ Repet, ca şi-n perioada Caritas, lumea are iar speranţe de redresare economică : numai că, spre deosebire de Caritas, pierderea individului aici nu-i mare – 5-10 lei pe săptămînă.¤ Şi zău că emisiunea ar trebui programată zilnic, fiindcă ar fi de şapte ori mai mare numărul căştigătorilor!...¤ Să-nchei optimist : bravo eroului român din New-York! A mai spălat puţintel ceva din imaginea negativă a românilor de pe alte meleaguri...¤ Pa!

3 comentarii:

  1. Ce vapor să mai comande domnul căpitan? Că flota a fost scoasă la mezat, nu se ştie de cine...

    RăspundețiȘtergere
  2. „20.000.000 de naufragiaţi pe o hartă defectă“
    aici este buba
    Poti tu sa fii comandantul lui Peste daca majoritatea celor 20 de milioane sunt handicapati si nu inteleg pe ce lume traiesc, iar harta pe care ne-a trasat-o Ilici pe linga faptul ca este proasta mai este si defecta.

    RăspundețiȘtergere
  3. Domnia voastra !...Boierule, jos palaria (aia care trebe ridicata cand trecem pe langa Oameni !) pentru rabdarea avuta de a vorbi / scrie intr-o lume care comunica onomatopeic...stresul nu v-a invins (inca?!)...s-a dat liber (s-a luat liber) la orice ...probabil facem, cu totii, o repetitie generala a Sfarsitului...
    Multumesc, boier Dumneavoastra,

    sufleuru' lu' V.I. Popa

    RăspundețiȘtergere