luni, 15 octombrie 2007

Sărbători pioase cu... caltaboşi & palincă!


Domne’, tembeliziunile se grăbiră să evoce Iaşul religios, cu coada de la Sfîntă şi cu enoriaşii intervievaţi şi monomani : toţi declarau că a meritat să stea 16 ore la rînd, să pupe poala cuvioasei.¤ Eu nu sunt ateu, dimpotrivă, dar mă scîrbesc mişmaşurile de tipul coadă la sfîntă şi mici plus pastramă, Al Bano şi hora din străbuni, must şi tămîie, blănuri & artizanat kitsch, hoţi de buzunare şi fiinţe realmente religioase.¤ Ca un corolar, politicienii – de la ăl cu ţîţa-n gură, pîn’ la ăl cu ba(r)ba sură...¤ Nu e mumos, mămăiţă, să aduni mere cu papaya, mai ales cînd îţi vîri mişeleşte malversaţiunile sub poala Prea Sfintei...Ştiu că Iaşiul a adunat , ca beneficii, cîteva milioane bune de lei noi, zilele ce trecură, dar pe viitor eu aş propune un departament al... departajărilor : chestiile majore – pe dreapta, găinăriile & traficul – pe stînga.¤ Iar dacă Băse & Călin cred că adună capital electoral amestecîndu-se în mulţimea pestriţă, pe lîngă corturi şi toalete ecologice, în parfum de sarmale şi hamsii, se înşeală : eu, dacă aş fii preş de stat sau premier de dernier, de-al naibii aş şta acasă, ca să vadă lumea că-s selectiv şi nu m-amestec cu toţi cioflingarii, oriunde se televizează ceva.¤ Mai ales în perioada jenantă în care (cel puţin) doi miniştrii stau cu pantalonii-n vine, aşteptînd să treacă Codul Penal şi să le-nroşească poponeţele...¤ Ptiu! ¤ Să te filmeze un escroc – pe care-l mai cheamă şi Ciorbă! – cum iei mită, ca ultimul găozar dintr-un post sătesc de poliţie, e prea de tot! Şi să fii tentat, pe lîngă euroi, de...caltaboşi & pălincă, sfidează orice minimă urmă de demnitate a ălui mai insignifiant om politic & guvernant! ¤ Păi ce pretenţii să ai de la pesedişti – copii sărmani ai lumii ex-proletare – dacă ţărăniştii & liberalii se dau în bărci, în faţa întregii ţări!? ¤ Se răsucesc Maniu şi Brătianu în mormînt, hibe genetice treimiiste!¤ În rest, ce-i cu Sassu & Culcer, rămîne-n plan secund : grav nu e cît să se dea şi la ce oră, din filmările imunde, care indispun orice om de bun simţ ; grav e că doi „înalţi” demnitari se pretează la o mită de cea mai abjectă extracţie : una-i să fii colonel francez şi să te ameţească frumuseţea & îndemînarea Matei Hari, şi alta – un politician român fomist, care-şi vinde onoarea pe caltaboşi şi palincă! ¤ Şi tot jegul moral vine montat, în paralel, cu plimbările prin faţa Catedralei Iaşiului, în care Băsescu este pătruns de religiozitate, iar Tăriceanu tace precum Buddha. Mda...¤ Alt subiect care m-a scos din sărite : de Zilele Chişinăului fură invitate acolo nişte delegaţii de români, din fo’ trei judeţe. Ce-mi plăcu : la vamă, românaşii noştri nu putură intra în Republica Moldova.¤ Ha! ¤ Cică Voronin a dat interdicţia (spuse primarul Chirtoacă). ¤ Eu am stat acolo doi ani şi ştiu cum e : de 13 ani n-am călcat în Chişinău şi nici n-am de gînd.¤ Cine visează însă frăţietate, poduri de flori, lacrima Basarabiei & alte gogoriţe, n-are decît să plece şi să dîrdîie pe la graniţi artificiale, primind în ochi mucuri de ţigări kaghebiste...¤ În fond, te pui cu masochiştii?! ¤ Nasol e că nici în Italia nu prea mai e de plecat : şi Italia n-are kaghebişti! ¤ Ce folos : are prejudecăţi vis a vis de români. Huo!!! ¤ Sigur că au fost aşa-zis „români” care-au făcut prădăciuni prin Cetatea Eternă, dar ce-ai cu naţia întreagă? Mie-mi place că italienii, „urmaşii Romei, nişte răi şi nişte fameni”, se iau de urmaşii ... rommi, alţi tîlhari care-şi zic oameni! ¤ Dar dacă găseşti o vînătă storcoşită într-un coş, nu-nseamnă că trebuie aruncate toate vinetele de pe glob, nu?! ¤ Da’ italienii n-au, din păcate, teteo, sentimentul nuanţei... Ca şi slujbaşii lui Voronin.¤ Să-nchei însă, ca-ntotdeauna, frumos : ce ziceţi de meciul cu Olanda? V-aţi aşteptat la 1:0 pentru noi? Eu, nu! ¤ Cred că ne-am şi calificat cu Naţionala, ceea ce e foarte important, cîtă vreme am pierdut orice şansă cu echipele de club. ¤ Hai România! Speranţa moare ultima, şi-n altă ţară...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu