duminică, 22 martie 2009

Asomari precoce si turbane cu vechime...

Cîrcotaşi cum vă ştiu, o să vreţi imediat să vă explic ce-i cu titlul foiletonului meu de azi. Simplu : inspirîndu-mă, ca de-obicei, din suculenta noastră realitate, vă aduc la cunoştinţă că, de anul acesta, a-nţărcat tăiatul mieilor (şi al porcilor) diletant & crud. Se va merge numai pe asomare! E lege! ¤ Iar ustensilele necesare vin moca, din fonduri etranjere. ¤ Cum ţăranul nostru habar n-are ce-i aia asomare, nici care-s ustensilele necesare, vă daţi seama ce comicării involuntare vor ieşi...¤ De-acu’, o să vezi prin satele României consilieri în probleme de expiat behăitori, şi specialişti în alegerea uneltelor de dat cotu’...¤ E o idee, pentru şomeri : se documentează şi se aleg apoi cu un sfert de miel, contra consilierii. M-aş băga şi eu, mai ales că spectacolul de-acu’ încolo, va fi unul blajin şi înduioşător...¤ Cît despre turbane, iată dezlegarea misterului : un profesor din Călăraşi ne-a explicat zilele trecute că nu-i mumos să zicem r(r)om, ci musai ţigan! Că ţigan înseamnă „purtător de turban de la Gange”.¤ Nu-l contrazic, dar tuciuriii noştri nu cred că trecură, recent, p’acolo; şi-apoi, aceştia nu mă deranjează filologic, ci infracţional...¤ Dar nu mai comentez subiectul acesta, deoarece mi-e teamă că o să păţesc precum doctoriţa de origine română din Anglia, care i-s făcut pe colegii ei cu ochişori mijiţi urangutani, şi a fost suspendată 6 luni. Nu că-i iau apărarea, dar şi ăia o făceau albinoasă, şi n-au păţit nimic. Unde-i dreptatea? ¤ În cărţi, poate...şi-n unele filme.¤ Apropos de filme : a murit joi marea actriţă Natasha Richardson, fiica Vanessei Redgrave şi soţia lui Liam Neeson. Ghinionul ei - tragedia s-a întîmplat odată cu... dispariţia lui Ion Dolănescu, deci cine se mai gîndea la englezoaică, cînd rapsodul şi ex-parlamentarul nu mai era printre noi?... ¤ Ca de-obicei însă, unele televiziuni (vezi OTV) transformă decesele în prilej de bîrfe : pe postul piticului cărunt, pe care nimerii din greşeală, văzui titrat „Maria Ciobanu nu va veni la înmormîntare”. Ei şi? Unde-i senzaţionalul, găozare? ¤ Şi chiar imediat după ce omu’ dădu’ cotu’, simţi nevoia să arunci cu dejecţii în telemanii curioşi?! ¤ Silă mi-e, zău! ¤ Altă blasfemie văzui sîmbătă la ştiri (nu ştiu cine a reuşit s-o filmeze): un şofer, în timp ce asculta, în cabina TIRului, slujba religioasă, gonea cu peste 200 la oră, şi-njura şoferii care nu-i făceau loc pe autostradă! ¤ Ptiu! ¤ Mi-e greu să înţeleg dacă se grăbea spre Rai, ori spre Iad; oricum, slujba aia nu-i folosea la nimic...¤ Tot aşa cum nu mă bucură faptul că la Naţional TV, pe banda ştirilor, trece uneori, rapid, un... şobolan animat. Buăăăh! (iertaţi-mi interjecţiile, dar viaţa mi le impune, zău! Cînd scriu despre Cehov, ori Faifer, nu fac aşa) ...¤ PNL şi-a ales noua conducere; Crin Antonescu, în locul lui Călin. Orban, prim vice. Felicitări! ¤ Dar s-au ales şi 14 vicepreşedinţi, apoi încă 25 de membri în staff. ¤ Personal, fiind un om frigid în faţa ideii de lider politic, îmi amintesc de înfiinţarea AUR (Asociaţia Umoriştilor Români) :acolo, în semn de băşcălie, au fost aleşi 3 preşedinţi, 15 vicepreşedinţi, 25 de secretari şi... un membru. Nu mai avea mult nici PNL...¤ Problema partidului însă nu e cea a numărului de liberali cu funcţii, ci de refacere a imaginii şi de revenire la putere. Succes, bre! ¤ Da’ să trecem şi la veşti oarecum bunuţe ( că de-alea sută la sută bune, de unde?!) : suntem abia pe locul 64 în lume la proteste sociale. Încă-i bine, că dacă mai erau la putere Ilici şi cu Miron Cozma, treceam pe doi...¤ Şi alta : în Iaşi, raportat la celelalte oraşe mari, sunt cele mai ieftine apartamente. Acu’ e momentul, fraţi căuzaşi! Cumpăraţi fo’ cinci-şase şi peste decenii, nepoţii vă vor fi recunoscători...¤ Hai, pa, ca m-am plictisit!...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu