sâmbătă, 28 martie 2009

Iar e criza teribila, moncher!...

...Da, că nu e oră lăsată pe mass-media, să nu auzi (vezi) cuvîntul criză. Cu riscul că voi scandaliza cohorte de martalogi, declar că : criza asta nu e o fantezie, dar nici un bau-bau! ¤ Nu pot să zic că o simt minut-cu minut, dar nici nu exclud riscul de-a o percepe, curînd.¤ Pe de altă parte, criza asta e şi un pretext pentru hoţi să fure, pentru manageri să se fofileze, ori pentru zgîrciţi, să nu dea nimic. „Acum, pe criză, vrei tu mărire de salariu?” ; sau „ păi din ce să trăiesc dacă nu fur? că-i criză, bre!”.¤ Şi ca să fie credibilă, tembeliziunile ne mai prezintă cîte-un caz de sinucigaş, victimă a acestei terifiante crize...Ptiu! ¤ Păi bine, draci lectori, nu se sinucid oamenii sensibiloşi şi cînd nu e criză? Nu sunt momente în care, în plină prosperitate, nu iei salariul de merit şi primă?( spre exemplu, eu am avut salariu de merit doar şase luni, în treizecişiunu de ani de muncă! Pesemne că nici nu-s vreun meritos...).¤ Dar, pesemne tot din cauza crizei apar şi gînditori de mîna a paişpcea : de la o vreme, peste tot vezi poza, ori declaraţiile Ramonei Gabor. Macioalfa este o vedetă tipică crizei de anul ăsta ( soră-sa măcar era iscată de o criză mai blajină, a anului 2000!). ¤ Ramona, are un merit clar – e cumnata lui Virinel Columbofileanu. Se pare că ajunge, pentru axiologii mileniului trei. În această copleşitoare calitate, aruncă cu verdicte-n populaţie, tip „un bărbat care nu-i bogat, e prost”; sau „suporterii români trebuie înlocuiţi cu suporteriţe frumoase” ş.a.m.d.¤ Bine c-au murit de-alde Cioran, Noica şi Ţuţea, c-altfel aflau acum că-s proşti...Deşteaptă e Ramona Gabor, din moment ce toate tîmpeniile ei sunt adulate de o parte a presei...¤ Alt subiect de criză : Cristi Minculescu. ¤ Mă bucur că a reuşit operaţia, mă bucur că e iubit de atîta lume, jos pălăria pentru gestul soţiei sale. Dar de ce atîta tevatură în jurul operaţiilor bietului solist? De ce scheme pe calculator cu ficaţi tăiaţi, corpuri pe masa de operaţie şi vase de sînge ? Parcă omul bolnav, oricît de cunoscut ar fi el, are nevoie şi de o protecţie a bunului-simţ, nu?...¤ Şi cum de la criză, la grevă, nu-i decît un pas, fireşte că au început grevele – justificate, ori nu. Cel puţin aia a ceferiştilor (am văzut o cherelă jenantă pe micul ecran), chiar m-a frisonat! ¤ Mă mir, că acum la guvernare sunt şi PSD, şi PC, partide care se pretind social-democrate...¤ Iar ceferiştii, toată compasiunea mea, dar ce să facă statul dacă nu mai sunt călători şi implicit trenuri, gări, deci nu mai trebuie mult personal? ¤ Mă mir că nu făcură şi greviştii de serviciu, minerii, un nou scandal! ¤ Iar greva pensionarilor sună chiar anapoda! Că greva o poate face unul nemulţumit de condiţiile de muncă, nu unul care e nemulţumit de condiţiile de binemeritată odihnă...¤ Cît priveşte delagaţia de vasluieni întorşi de la graniţă, de vameşii Republicii Moldova, nu pot pune decît o întrebare : ce căutau ei acolo? ¤ Aşa le trebuie! ¤ Să mai plece şi-n ţări civilizate, tată...¤ Dar să trecem şi la veşti bunuţe : pamfletul rămîne, în continuare, permis. Am răsuflat uşurat şi eu, alături de alţi oameni liberi.¤ Şi-nchei amuzant, ca-ntotdeauna : unul dintre permisele auto acordate în Argeş fu obţinut pe 4.000 euroi, plus...un kil de brînză. Huo! ¤ Asocierile astea mă fac paf : înţeleg, dai şpagă 5.000 de euro; sau 3.000 euro şi un butoi de brînză. Ori, fiind criză, doar 100 de kile de fromaj. Dar o mită de UN KIL de brînză, întrece orice demnitate infracţională, zău aşa! ...¤ Hai că m-am enervat şi închei aici.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu