luni, 25 mai 2009

Cînd se termină criza asta, bre?!...

...Vă spun imediat, fiindcă citii un sondaj făcut cu oameni de afaceri. ¤ Cel mai optimist – zise că peste 6 luni; ăl mai pesimist, cică abia în 2015. Huo! ¤ Dacă facem media, reiese că-n 2012.¤ Dar cine poate garanta? Ce te faci dacă dispare, brusc, peste trei luni? Sau dacă se-ntinde pînă-n 2025? ¤ Oricum, eu ştiu din povestea Titanicului că important e să nu te pierzi cu firea, şi cînd te izbeşti de iceberg, să exclami, vesel, „oho, avem gheaţă pentru whisky!” ¤ Că, iote, ălora care se vaită că nu găsesc slujbe-n ţară, le reamintesc că la mijlocul săptămînii trecute erau circa 13.500 de locuri de muncă disponibile. Evident, cele mai multe au apărut în Bucureşti, Cluj şi Constanţa. Dar nici Vasluiul, ori Teleormanul, nu stăteau chiar rău ; teoria mea este, de vreo cîteva decenii: cine vrea să muncească, o face, nu se plînge că n-are unde.¤ Şi dau exemplul personal : dacă unu’ ca mine, care nu e util societăţii, a găsit de lucru, 30 de ani, fără întrerupere, de ce n-ar face-o şi oameni cu-adevărat importanţi pentru cei din jur, precum ciobanii, ospătarii, prostituatele, grataragiii, scafandrii, cioclii sau brutarii? ¤ E clar, aveau dreptate ăi din vechimea vechimilor : bate şi ţi se va deschide, cere şi ţi se va da...¤ A, că trebuie să şi vrei să baţi, asta e altceva; şi să ştii ce să ceri, evident! ¤ Da’ ce se gîndi un puşti de 11 ani , din Jimbolia? Ce să mai ceară bani, cînd poate să-i fabrice chiar el. Şi a scos la imprimantă euroi şi lei, să aibă pentru pachetul zilnic, fo’ lună.¤ Sigur că a fost prins, fiindcă la 11 ani, e greu să atingi perfecţiunea. Dar cum e-n libertate ( e minor, nu face pîrnaie!), nu ne îndoim că pe la 13 ani, dacă va persevera, nu va mai fi prins.¤ Mai ales dacă va cumpăra din piaţă, de la mămăiţe octogenare, care nu deosebesc nici dovlecelul, de vînătă, d-apăi bancnota bună, de aia pictată-n casă...¤ Ca să-ncheiem o dată subiectul Eurovision : cum să facă play-back, a noastră, bre? Ce, era singură pe-acolo, printre ageamii? Nu se prinde nici un concurent, ori membru din juriu? Hm...¤ Şi-apoi, vă reamintesc că anul ăsta luarăm locul 19, dar în 2000 am avut un punctaj atît de slab, încît în 2001 nici nu ne-am calificat! ¤ Şi fiindcă cel mai bun rezultat l-a scos Luminizda Anghel & Sistem (locul trei!), io zic să-i trimitem mereu pe ei, măcar există un precedent onorabil ; şi să atragem atenţia votanţilor că odată ce s-a obţinut un loc fruntaş, nu mai poţi da poziţii codaşe, nu?! ¤ Altă veste inutilă : la Vaslui s-au închis cele două magazine care comercializau ...plante aromatice. E-te,scîrţ! ¤ Ceva îmi spune că vasluienii nu vor suferi pentru asta, gîndul lor fiind la plantele...ne-aromatice, precum şunculiţa, buturelele de purcel, copănelul de cocoş sau curechiul murat...¤ Şi că tot vorovim de chestii nostimioare : sîmbătă, la Ştirile Pro Tv s-a vorbit, des, despre „parada homosexualilor şi lesbienelor”, care cică a fost, acum, şi neobişnuit de liniştită. Ba chiar a apărut pe ecran un norvegian care, într-o românească stricată, a felicitat România pentru acest exemplu de exprimare a libertăţii.¤ Comentariul meu este trifurcat : 1) lesbiene, e cuprins în homosexuali, nu-s cuvinte separate; 2) sigur că parada gay fu liniştită, deoarece la 200 de manifestanţi, erau 900 de poliţişti şi jandarmi; 3) e o palidă consolare să vezi că un diplomat norvegian apreciază, totuşi, ceva, în România...¤ Să trecem şi la chestii odihnitoare : iaca, prinţul Charles fu iar în Ardeal şi gustă dulceaţă de rubarbă, delicatesă pe care mulţi concetăţeni nu apucă s-o cunoască, în timpul vieţii (eu am avut şansa asta, de fo’ două-trei ori!). ¤ Şi dacă tot am pomenit de haleală, vreau să spun că mi-a făcut o mare plăcere să urmăresc pe TV 3, sîmbătă, emisiunea ieşeană tele VIZIUNEA mea. Filmată într-un cadru natural, admirabil, la Taverna haiducilor, unde-s patroni prietenii mei Marius şi Florin, iar carnea se serveşte pe sabie...mmmm!!!.¤ Hai, că-nchei, fiindcă mi-a intrat în calculator un virus, şi mi-e că e taman cel al gripei porcine...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu