luni, 10 decembrie 2007

Ghete pline cu ...veşti defecte

Domne’, mă uitai în papuci, să văd ce-mi aduse Moş Nicolae : nimic important. Decît, decupaje din ziare şi ştiri tv. ¤ Unora li se aduce caviar sau whisky, altora - parfumuri franţuzeşti şi rochii de seară...mie, deoarece am o rubrică citită (nu citată!), mi se bagă-n ghete petice de ziare şi poze cu Dan Diaconescu. Ptiu! ( să mă ierte amicul Faifer că scuip cu litere, dar aşa fac io cînd mă cuprinde indignarea).¤ Şi cum să nu mă enervez, cînd auzii că IAR se scumpeşte trenul cu 5%! Păi, în curînd, o să mergem pe jos, ca Badea Cîrţan, ori cu bicicleta, precum chinezii; sau cu căruciorul de butelii, ataşat la maxi-taxi.¤ Cu trenul vor călători, după 1 ianuarie, veteranii de război, pensionarii, ceferiştii şi cerşetorii – fiindcă nu plătesc. A, şi ăia care vînd apă, bere, pufuleţi sau ceasuri furate. Plus surdomuţii care care vorbesc numai după ce coboară, fericiţi că au vîndut un breloc cu lămpiţă şi o agendă telefonică inutilizabilă, fiind scrisă în limba chineză.¤ Dar să nu ziceţi că-s cîrcotaş şi ştiu doar să Huidu(i), văd şi jumătatea plină a paharului gol: iaca, vin curînd în ţară japonezii ăia cu magazine tip „orice produs-5 lei”.Or avea şi frigidere la 5 lei? Că-atunci îmi iau şi io fo’ zece, să le am pe toată viaţa...¤ Mihai Răzvan Ungureanu deveni şeful spionilor ; asta-i bine. Că-i ieşean de-al nostru şi mai stîrpeşte din ăi aciuaţi p-acilea! ¤ Am şi io o babă deasupra, la etajul I, care tuşeşte într-una atît de sonor, încît sigur transmite mesaje cifrate liftelor din Capitala Moldovei...¤ Îl rog pe dl. Director SIE să o expulzeze în alt oraş, spărgînd reţeaua; măcar şi-n locul ei, să-mi trimită o spioancă blondă, de 25 de ani, care să suspine cu înţeles. ¤ Eh, vise de decembrie...¤ S-a dus şi Dan Iosif : cred că mai trăiesc maximum 25% din cei ce-au participat la revoluţie! Ultimul din ei poate va spune adevărul...¤ Că pentru a spune adevărul, cel mai indicate-s ultimele minute de viaţă.¤ Cînd calculezi bine.¤ Apropos de dispăruţi : ce ziceţi de ancheta aia Soros din care reiese că n.ceauşescu a făcut ţării ăl mai mult rău, dar şi cel mai mult bine? Cum vine asta? ¤ Ce fel de bine – exceptînd momentul 1968?! Şi tot nu se dezvaţă unii să pună pe seama capitalismului (aşa, imperfect, cum e el acum, la noi) eşecurile personale! ¤ Nu am talent fiindcă a murit Ceauşescu, nu sunt fericit din cauza lui Băsescu, nu sunt miliardar că a dispărut comunismul...¤ Mă rog, e mai comod să cauţi răul înafara ta...¤ Alt fapt incalificabil : şi acum, după 18 ani, Ion Iliescu afirmă că problema anului 1990 n-a fost venirea minerilor, ci demonstraţia golanilor. ¤ Şi dacă un ex-preşedinte post-comunist gîndeşte defect, ce pretenţii putem avea de la măcelari , ospătari şi colectivişti? ¤ Apăru PDL-ul. Om muri şi om vedea dacă e de bine.¤ Voiculescu a-nceput să vîndă posturile tv Antena : să sperăm că e de bine! ¤ Dar să încheiem şi mai vesel, cum ne e obiceiul : s-a instituit concursul de scenarii Enigma Elodiei ; cine ştie adevărul despre dispariţia mediatizatei avocate, n-are decît să scrie un scenariu de film şi se va umple de bani, MediaPro băgînd filmul în producţie, urgent! ¤ Cine nu ştie adevărul, dar propune un final veridic, poate face la fel. ¤ Personal, i-aş solicita un scenariu şi soţului Elodiei, dar mi-e teamă că al lui va fi cel mai plicticos (altfel, ar fi făcut un film poliţia, nu?)...¤ Oricum, precedentul fiind creat, ar mai urma ca Justiţia & DNA să propună şi alte scenarii ajutătoare, cum ar fi Fuga lui Guru Bivolaru, Unde e Omar Hayssam?, Cum a trecut graniţa Priplata?, Ce mai face Iacubov?...¤ Că România nu are doar celebrităţi de tipul Dracula, Ceaşcă, Hagi, Comăneci. Am zis!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu