sâmbătă, 15 decembrie 2007

Iarna nu-i ca...iarna!


E uşor să spui acum, după Traian,că iarna nu-i ca vara, ori că foamea nu-i ca setea şi alte nerozii mediatizate. Io vă zic însă, inteligent, ce-am zis şi-n titlu : iarna nu-i ca iarna.¤ Ce vreau, de fapt, să subliniez? NIMIC! ¤ Da’ ce, Băse a vrut ceva? ¤ Numa că el a ajuns celebru cu o platitudine, pe cînd eu, care-am rostit în viaţă sute de vorbe de spirit, rămîn un anonim gînditor ieşean, care poa’ să scoată artificii verbale în avalanşă, că tot ludic de renume moldav rămîne!...¤ Da’ de unde-mi veniră aceste căznite filosofări hibernale, bre? Pesemne, de la reportajele date pe post, în care zeci de conducători auto înjurau mărunţel din buziţe neaua decembristă, fiindcă din cauza ei ...ei tremurau pe drumuri nedăszepezite. Scîrţ! ¤ Vara se plîng de zăpuşeală, iarna – de ger...of, cum să le mai fii pe plac, nemulţumiţilor de profesie? ¤ Şi-ncă ceva : nu-mi place să mă repet, an de an, dar mi se pare mie, ori iarna IAR ne-a luat pe nepregătite?! Că m-astup!(cum zic bănăţenii).¤ Propun s-o desfiinţăm, ca să scăpăm de-o grijă.¤ Şi să schimbăm şi titlurile unor opere celebre – Iarna pe uliţă, Iarna vrajbei noastre, Baba Iarna intră-n sat, Iarna lui Vivaldi,Visul unei nopţi de iarnă etc.- înlocuind cuvîntul cu sinonime tip toamnă secundă, ori primăvară de probă. Va fi de bun augur, o să vedeţi! ¤ Tot de bun augur e, pentru Norica Nicolai demisia lui Chiuariu ; tot vrea ea să devină ministră. Acum e momentul! ¤ Numai că demisionarul s-ar putea să prindă primăvara-n post, căci numirile, uneori, la noi, se fac al naibii de dificultos. O fi şi din cauza numelui, că Elena (Udrea) sau Anca (Boagiu), merg mult mai repede. Sau o fi o confuzie livrescă, de tipul Nora lui Ibsen şi Norica lui Nikolai (Gogol)? ¤ E şi-o emisiune, Norică pentru mama , da’ nu m-am uitat niciodată, că nu de noră am io nevoie, ci de bani pentru Revelion...¤ Fiindcă văzui la tv o firmă care-nchiriază Crăciuniţe, şi mi-ar place să-mi petrec Sărbătorile de iarnă între 10 Crăciuniţe vesele şi decorative. E cam 200 de lei pe oră una, deci cu 2.000 de lei, am paceaure festive toată seara, şi fac şi un Revelion inedit – pînă acum trăind între Crăciunoaie care nu costau nica’, da’ nici nu-ţi venea să le priveşti.¤ Nici Mircea Dinescu nu va avea un Revelion plăcut, deoarece pierdu una din proprietăţi ( cea din Dolj!) şi nu-i mai rămaseră decît fo’ cinci.¤ Şi pentru liderul PSD sărbătorile-s tensionate, deoarece riscă să rămînă fără casă. Hasmodia naibii, auzii că s-a încercat şi-o colectă publică gen Un euroi, pentru Mircioi ; asta ar fi culmea, ca ăi săraci să doneze valută bogaţilor! (a mai fost un caz, Cristoiu mamii lui, în care i se plîngea de milă, deoarece pierduse un proces cu-o doamnă, pe care el o făcuse curvă şi urma să-i dea 400 de milioane numitei). Cum Cristoiu a cîştigat, întotdeauna, de zece ori cît mine, propun să mai dea şi el – plus Geoană! – cîte un euroi pentru mine, să-mi pot închiria Crăciuniţe...¤ Că-n curînd vom face chetă pentru Ţiriac, Bill Gates şi Patriciu, tată! Că oricum stau cu emoţii pentru Boris Berezovski, fiindcă a primit 6 cotolani pîrnaie şi nu se ştie dacă va avea de-un caviar & Chivas Regal la mititica... Ptiu! ¤ Să-nchei vesel : există şi brazi ieftini, în piaţă. E drept, aduşi din Danemarca, da io nu mi-s xenofob! ¤ Alta : Steaua a pierdut la fotbal, cu Arsenal. Ce-i vesel aici? Faptul că putea pierde ca Slavia, cu scor de maidan. 2:1 e rezonabil (mai ales cînd, în ţară, iei cafteală pînă şi de la echipa Buzăului)...¤ Altă veste odihnitoare? Băturăm Franţa & Germania la handbal feminin. Uraaaa!!!! ¤ Vestea rea e că ne bătu Rusia. Dar rămaserăm în top, ţaţo. Hai România! ¤ Şi vedeţi pe unde mergeţi, să nu vă prindă avalanşa, sub fo’ streaşină şi să faceţi Crăciunul pe trotuar, lîngă nişte cotarle omenoase, dar limitate ca oportunităţi de loisir...

Un comentariu:

  1. Ehe! Vrabia malai viseaza. Da ce, Domne, studentele de la teatru care stau si se uita ca rata la fulger, la cursuri, nu-s de-ajuns?
    Cat despre cele politice: Circul Strutki!...

    RăspundețiȘtergere