duminică, 5 aprilie 2009

Păcat de ochii noştri!...

...Că multe trebuie să mai vadă! ¤ Acu’, o să fac şi eu o parafrază nepotrivită la Scufiţa roşie şi o să vă-ntreb : „-De ce aveţi ochii aşa stinşi?” „-Fiindcă ne uităm la TV şi citim presă, of!”, o să-mi răspundeţi, resemnaţi. Apoi, desigur, putem continua cu urechile, nasul...¤ Acum realizez, draci lectori, că interdicţiile alea din colţul micului ecran, tip AP, 12, 15, 18, n-ar trebui puse numai la filme, ci şi la emisiunile de ştiri, ori la talk-showuri! Căci unele filme interzise minorilor sunt ingenue, în raport cu unele ştiri ... neinterzise. ¤ Dar eu mai cred cu obstinaţie că va veni şi ziua în care tembeliziunile vor face cenzură ; nu una politică – aia, oricum o fac!, ci una a bunului-simţ şi-a bunului gust. ¤ Şi-atunci, o minte echilibrată, cultă şi de boier autentic, va interzice difuzarea lăturilor senzaţionalului cotidian, propunînd subiecte de care nu ţi se face greaţă...¤ Pînă atunci, vă demonstrez că realitatea nu e interesată de opiniile mele – că eu sunt un desuet pudic şi minoritar, iar ea e treimiistă şi vorace.¤ Evident, subiectul fierbinte al ultimelor zile fu arestarea lui Becali. Tărăboi, circ, spume la gură, mulţi specialişti în drept – recrutaţi dintre fotbalişti şi interlopi...Amănunte pitoreşti – Gigi a cerut caş de oaie în arest, a dormit în patul lui Popoviciu, a vrut televizor în celulă etc.¤ Amuzant mi se pare şi educativul îndemn adresat hoţilor „să nu mai furaţi de la machedoni!”: nu, au promis hoţii, spăşiţi.¤ Îi invidiez pe machedoni : o perioadă, vor dormi liniştiţi...¤ Aş trece şi io la machedonism, dar cred că mi-am ales prost momentul...¤ Nu ştiu cum se vor termina lucrurile, căci nimic nu e sigur pe lume, dar la cîţi avocaţi şi parale are Gigi, nici nu cred că va sta mult în patul lui Popoviciu : mai ales că hoţii încă n-au fost arestaţi, ci numai păgubitul! Hm!...¤ Acu’, în postul Paştelui, oricum prinde bine o rupere de lumea a păcătoasă şi de ispitele ei; pîrnaia e ăl mai nimerit loc de pe lume, bisericoşi dvs.! ¤ Să trecem şi la alte subiecte ţăcănite, că mai avem : iată, unul care mă macină teribil, este Naţionala de fotbal. Făcui prostia şi mă uitai la ultime ei două meciuri :păi bine, bre, eu mis masochist? Am ficatul de oţel şi nervii de gumilastic? Huo mingicari! Huo, antrenor! ¤ Acu’, hai că pe Piţurcă-l schimbă, da’ (măcar) 11 jucători, unde mai găseşti, repede? ¤ Am mai zis-o : fotbaliştii şi ăi din Federaţie, sunt singurii din România care cîştigă foarte bine, muncind foarte prost.¤ Nu-i nedreptăţesc pe parlamentari, nu vă faceţi griji : dar ăia cîştigă doar bine, muncind doar prost...¤ Apropos de bani : fiind criză, aşa cum se ştie, domnul Boc decise ca retribuţiile mai mari de 6.700 lei noi, să fie impozitate cu 90%. Ptiu! ¤ Păi iarăşi îi descurajăm pe ăi care au valoare şi vor să muncească? Nu mă refer acum la Esca, ori Mugur Mihăescu , care vor cîştiga, în fine, mai aproape de normal; dar ce te faci cu personalităţile de profunzime, cei care trudesc o viaţă, să zicem, la un dicţionar, la o frescă monumentală, la o simfonie cu circulaţie universală, ori la un spectacol de anvergură, şi sunt plătiţi la fel ca anonimii.¤ Şi mă-ntreb : se va mulţumi Guvernatorul Băncii Naţionale cu un salariu de doar 8.000 de lei? Miram-aş! ¤ Să-nchei cu veşti bune : se ieftenesc taxiurile : ura! ¤ Alta : nişte studenţi din Iaşi cică vînd...pupici, cu 4 lei bucata, sau 10 lei pachetul de trei ţocăieli. Cu tinerele nu fac ei treabă, că alea iau pupături moca; dar doamnele distinse, erodate de solitudine, s-ar putea să nu reziste tentaţiei...¤ Aşa, fac şi băieţii un ban de miel şi vin, că doar vine Paştele. ¤ Că tot pomenii de Paşte : murii de rîs văzînd iar, în ziare, avertismente tip „ nu cumpăraţi miel de oriunde!”; problema, teamă mi-e, nu asta, ci cu ce să cumpere lumea behăitor, în criza asta atît de mediatizată?! ¤ Io, recunosc, sunt pregătit pentru 250 grame pulpă, două costiţe, un sfert de prapur şi un ochi de miel. Că-l luăm în echipă, cu vecinii de scară.¤ Luaţi exemplu, pofticioşi costelivi!...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu