duminică, 3 februarie 2008

Leul & cîrnatul aferent...


Domne’, cică leul şi va reveni, deci n-o s-ajungem la 3,8 ! Cică maxim 3,79! Ura! ¤ Că io am o rată-n euroi şi mă cutremur cînd văd cît plătesc, fiindcă moneda naţională e şubredă...¤ Acu’, fie vorba-ntre noi (fraierii) : mai curve decît Băncile nu-s nici fetele de la Poieni, ori de pe Centură! ¤ Te aburesc că dai doar 10% dobîndă, dar cînd te gîndeşti că iei 5.000 de euro şi înapoiezi 9.500, realizezi că dobînda e, de fapt, 90% ! ¤ Nu-ţi convine? Nu lua! ¤ Da’ dacă nu împrumuţi, cu ce-ţi faci casă, cu ce-ţi cumperi maşină, cu ce te duci în America, la vară? ¤ Hm...¤ Io mor cînd se laudă finanţiştii că leul a crescut cu un ban ; dar cînd scade cu 20 de bani, mucles! ¤ Silă mi-e! ¤ Am mai propus să trecem şi noi, ca toţi oamenii normali, pe monede stabile, da’ văz că se tergiversează schimbarea, teteo, deşi intrarăm demult în UE! ¤ Pesemne nu intrarăm de tot...Sau greşirăm Uea...¤ Altă belea a săptămînii ce trecu : (exagerat de ) mediatizatul Cioacă. Care zîmbeşte, seral, pe micul ecran, în numai două situaţii : cînd e arestat şi cînd e eliberat. Ptiu! ¤ Un om cu daraveli aşa vesel, io nu mai văzui, zău! ¤ Cînd termină cu procesul, cred că trebuie să treacă pe reclame Colgate...¤ Deocamdată, s-a întors la slujbă ; dar n-are voie pistol. ¤ Să vezi ce-o să se-nghesuie şuţii la autografe!...¤ Colegii lui de celulă însă, răsuflă uşuraţi : fo’ doi din ei se plînseră că poliţistul sforăie în arest. Acum vor avea un somn tihnit...¤ Altă imagine traumatizantă – Teo. Revenirea ei pe sticlă = prilej de-a te pune pe ...deşertat sticle...¤ Ştiţi ce-a declarat populara moderatoare într-o revistă? „Ideea este să fac oamenii să rîdă. Că sunt femei sau bărbaţi, şoricei, porcuşori de Guineea, nu contează!”.¤ Ba contează, tanti, fiindcă şoriceii & porcuşorii nu pot sunt oameni ; deocamdată.¤ Altfel, sigur că umorul dodoloaţei este bun, în primul rînd, pentru rozătoare...¤ Se mai făcu ordine în Parlament : se calculă cine e activ şi cine chiuleşte. Crin Antonescu cică ar fi campion la absentat – n-a mai votat din 17 aprilie 2007! Huo! ¤ Da’ şi Cozmîncă & Ecaterina Andronescu suferă de pasivism parlamentar. Treaba lor, numa’ să nu ia banii, ca şi cum ar fi utili. ¤ Că-s banii noştri! ¤ Şi-ntreb, iar : de ce ne trebuie atîţia parlamentari? Jumate din ei ar face o treabă la fel de proastă, în schimb Statul ar rămîne cu nişte mangoţi. ¤ Da’ eu zic, eu aud! Ei votează! ¤ Altă hasmodie : ceferiştii au anunţat că nu mai vin la muncă, fiindcă nu au primit nu ştiu ce măriri salariale. Scîrţ! ¤ Păi cu banii care vin în plus, pe bilete, ce se întîmplă? (că, aşa cum ştiţi şi din rubrica mea, o dată pe trimestru creşte, nejustificat, preţul biletului de tren!).¤ Pe de altă parte, sincer vorbind, eu nici nu mai am nevoie de tren, de peste doi ani : la Otopeni – plec cu autocarul, la Bucureşti -idem, la Bacău – la fel...Pînă şi la Tg. Mureş am fost c-un microbuz elegant, la care preţul era cam două treimi din cel al trenului...¤ Unde mai pui că, la Mureş, spre exemplu, ajungeam cu trenul în 12 ore ( schimbînd, noaptea, pe ger, după o oră şi jumătate de stat în Războieni!), pe cînd cu maxi-taxi am făcut doar 6 ore, în care a intrat şi o pauză de masă, la un local plăcut.¤ Şi-atunci, pentru ce mai fac grevă ceferiştii, bre?! Astea mergeau prin 1990-1991, nu acum, cînd alternativa e preferabilă şi bine pusă la punct...¤ Să-nchei cu ştiri vesele : Sarkozy s-a însurat, sîc! Păi, zic eu, merita. ¤ Putin a comandat uniforme noi pentru armată : am văzut şi io fo’ două stricăciuni (ofiţerese!) cu guler de blană & zîmbet slav, de-ţi venea să te predai fără vreun foc tras măcar în aer...¤ Problema armatei ruse însă, din păcate, nu e forma, ci fondul...¤ O veste bună pentru cei... răniţi în dragoste : vor primi concediu plătit, pentru a-şi putea reveni rapid.¤ Vestea proastă e că decizia a fost luată în Japonia...¤ Păcat, io numa-ntr-un concediu aş fi dus-o! Cum era melodia aia oltenească? „Mă făcu muica japonez/cu pălărie de orez/ Cin’ se ia cu mine bine/dau kimonoul de pe mine, Lea No Fa!”¤ Da’ dacă nu pînă-n Tokio, măcar pîn’ la Balvanyos (Covasna), puneţi o vorbă bună la redactorul-şef, să mă trimită-n delegaţie...De ce? Fiindcă acolo, pe 16 februarie, începe festivalul internaţional Pomana porcului, cu tăieri de godaci live & preparare la vedere de cîrnaţi, tobă, caltaboşi, slănină, jumări, sîngerete...Of! ¤ Hai că mi se făcu foame : am o sare grunjoasă pe masă, mmmm!!!...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu