duminică, 26 august 2007

Scrisoare către bunul meu prieten Ananie Gagu (III)


Măciucă de apă sărată, vag alcoolizată cu apă tare,
Pălămidă afumată,
Relicva lu’ Terente, scoasă proaspăt din formol,

M-a bucurat teribil telefonul tău, primit de mine la Praga ; datorită ţie, am de plată o sumă record pe mobil – 100 euro (plus abonament & TVA). Să mă suni numai în alea 12 zile pe an, cînd nu-s în ţară : aşa, ca să-mi faci pagubă! Singura mea consolare ar fi fost să te-anunţ că şi ţie-ţi creşte costul, în ţară. Dar cum ai reducere la Vodafone, fiindcă eşti pensionar & retardat...
Dincolo de pagubă, află că a fost importantă, pentru mine, plecarea-n Cehia ; plus că mie-mi place teribil Praga - dar asta nu te priveşte pe tine ; te-ar putea privi, însă, faptul că am avut meniu la alegere, şi cît vroiam. Evident, mă refer la băutură...Numai că juriul internaţional în care nimerisem în mod ilogic, să te ţii, Gagule, era format din abstinenţi! PTIU! M-a şi-ntrebat colega mea din Peru, Myriam : „ Bogdan, tu bei zilnic?” Ruşinat, am răspuns : „Şi de cîte trei ori pe zi!” „Oh, my God!” – a zbierat americolatina şi-a început să radă o carafă de vin roşu...”Nu-l cunoşti pe Gagu!” – am încercat să mă scot.”El duce petul (ăla de 2 l.) cu răchie la rît, şi-n două minute, ambalajul e gol!” Myriam a leşinat. Dacă o făcea lîngă tine, te-ai fi suit oleacă pe ea, să mimezi un act ...de readucere la viaţă. Eu m-am abţinut, deoarece cred că avea 75 de ani...
Ce mai e nou în viaţa ta oarecum erotică ? (era să zic sexuală, da’ mi-am dat seama că aş folosi un anacronism). Femeia aia kamikaze mai stă-n Constanţa? Oricum, cînd te lasă şi dînsa, găseşti la By o ţuică şi un baton de ghiudem – plus nişte călduroase mănuşi de aţică. Ce s-a mai citit la prestigiosul cenaclu al poeţilor de limbă tătară? Recită-mi !Tu reciţi frumos şi ininteligibil...
Te-ai reconciliat cu Mircică? Hai, că nu e ranchiunos! E copil bun, cînd e treaz (adică, între orele 9 şi 9,05). Păcat că n-a făcut fest-ul în noiembrie! Am simţit lipsa lui! Foştii mei studenţi, idem! Mizau pe ceva băutură pentru vacanţă...
Apropos de studenţi : Gagule, am fost acum o lună la Timişoara şi am tras un chef cu ex-discipolii mei (ţi-i aminteşti, nu? ). Am rîs cu Claudiu pînă la 5 dimineaţa, povestindu-i despre tine. Păcat că nu ne-ai văzut! Ţi-ai fi dat seama că eşti util societăţii măcar ca personaj...Cînd am început să spun că tu vindeai babelor de pe vaporaşul din Herestrău gerovital expirat, Claudiu a căzut pe jos şi era să chem Salvarea...
Vezi că ai să-mi dai 29 de lei ; de unde? Din bufetul Gării de Nord, unde ai făcut pe gentilul şi i-ai oferit unei babe cu glas de ventriloc varză acră, pe care am plătit-o eu, tu fugind – chipurile – la tren. Eu am rămas cu baba care, după ce mi-a mulţumit pentru varză acră („dacă n-o mîncam, mi-era greaţă, domnu’!”), a cerut şi „chiftele cu sos, că vomit!” ; cum se uita tot localul la noi, cum tu dezertaseşi ca un matroz adevărat, i-am oferit distinsei octogenare şi chiftele. N-a debordat, dar m-a mai costat 34 de lei, pe lîngă primii 24. Deci, împărţit la doi, 29 de căciulă.
Te pup în fundul curţii lui Găvăşgia din odihnitoarea staţiune Voineasa! Trăiască nefericita Maria ! Trăiască cei trei brazi de la Voineasa! Să-ţi ţină Ăl de Sus dintele (unicul)! Uraaaaa!!!!...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu