vineri, 24 august 2007

Test de subcultură şi noninteligenţă: Mai puneţi murături anul acesta ?


Cum bine observăm, toamna se apropie cu paşi repejori, de azbest. Copilaşii vor merge, iar, posaci, la şcoală, nostalgicii vor căuta – zadarnic – mustării ascunse-n păpuriş, iar gospodinele conştiincioase vor înnebuni încercînd să facă rost de bani pentru murături, zarzavaturi conservate şi diverse zacuşte.
Încercăm să aflăm şi noi, azi, dacă şi toamna vă ia (iarăşi) pe nepregătite, ca iarna; şi de ce toamna nu-i ca primăvara, vorba lui Băsescu. Aşadar, răspundeţi viril la întrebarea feminină din titlul sondajului ; curaj, subiecţi! Că doar sondajele nu-s vaccinuri, să doară !…

a) da, eu pun murături şi din pasiune, şi din inerţie - că aşa am învăţat de la buna & conştiincioasa mea mamă; nu există septembrie care să nu mă prindă cu cămara burduşită de borcane, borcănele,caserole,marmide, bidoane,canistre, putinici; de-aia m-am şi măritat la 18 ani, fiindcă mi se duse buhul că-s gospodină, econoamă, tolerantă, blîndă, anorexică, ambidextră ,calină, îndemînoasă şi meticuloasă! ;
b) eu nu pun murături fiindcă oricum le am în casă pe mătuşa nevesti-mii (centenară!) şi pe soacră-mea (nonagenară);of!
c) io pun numai conserve inedite, ca să nu cad în banal : mango murate, papaya în ulei, zacuscă de guayaba, saramură din trufe, avocado în oţet, rabarbăr în suc propriu, piure de sparanghel cu unt de arahide, prune umplute cu varză de Bruxelles etc. ;
d) io toamna nu pun murături că-s bărbat ;sîc!
e) io pun, că-s trans-sexual ;na!
f) murăturile pe care le pun de decenii, din tată-n fiu, îs : zaibărul, tescovina, răchia de bergamute,samahonca, horinca de porumb, distilatul de electrod, tăria din pufoaică,frecţia Diana trasă prin albuş şi tequila de gorgoase; pun aşa, cam la 50 de borcane de 5 l., să am pînă-n mai; că altă mîncare, din ce? cu murături d-astea mă mai ţin şi io, taică, of, numai lipsit de vicii să nu fii! …;
g) întrebarea mi se pare o diversiune, aşa că nu răspund ; m-a mai întrebat unu-nainte de alegerile locale „ce tip de detergent folosesc” şi-a ieşit un PSD-ist la pri mărie! ;
h) dacă ar fi după mine, aş mura paceaure, arzoaice, „libelule”, moşule : pe Nicoleta Luciu, pe Gyorffy, pe Loredana Groaza, pe Lazariuca, pe Bănica aia pe care-o contratacă mereu folclorul…Pe-astea nici nu-ţi vine să le termini, tată, deci îs rentabile, stricăciunile!…

Comentarea vag-jenată a răspunsurilor :

a) felicitări, da’ pesemne vreţi să vă recăsătoriţi, nu?!…
b) nu-i frumos să fiţi gerontofob! ruşinică!…
c) suferiţi de un oarecare snobism, dar cum suntem în UE…
d) mă rog…
e) mă rog bis…
f) tiutiuncăneală liniştită, tataie! cu astfel de conserve, nu simţi colţii gerului!
g) sincera noastră compasiune, dar nu e cazul : veţi vedea!
h) chemaţi-mă la degustat: şi voi gusta şi cu ochii, promit!

Un comentariu:

  1. merci de raspuns!am pus muraturi/castraveti, dar si la congelator diverse.an nou fain si tie, noi incepem in 5 sept.admiterea.o sa citesc tot site-ul.
    karina

    RăspundețiȘtergere