sâmbătă, 17 mai 2008

Sondaje, tigani, decese, ursi gunoieri, rau-platnici…


…Deci, nici nu mai trebuie să scriu articolul! Am sintetizat în şapte cuvinte, şapte zile.¤ Partea proastă e că-n titlu nu-ncap şi termeni utopici, precum fericire, prosperitate, armonie, valoare, calm, frumuseţe morală. Deh, fiecare epocă foloseşte vocabularul pe care-l merită , cum zicea un gînditor! (nu vă chinuiţi să aflaţi cine-i gînditorul : eu sunt!). ¤ Să le luăm pe rînd, boieri dvs. : un top 10 audienţă tv, pe luna ce trecu, arată că pe primul loc e Pro Tv-ul, cu 250.000 spectatori pe minut, iar pe ultimul – National Tv, cu numai 51.000. ¤ Mie sondajul mi se pare fals şi de data aceasta, deoarece pe locul trei se situeză postul Acasă, iar pe patru – Realitatea Tv. ¤ Mă rog…¤ Nu mă aşteptam să văd în top Culturalul, ori TV2, dar măcar TV1, care-i prins şi la stînă, normal ar fi să se afle-n frunte…¤ Daâ ce mă bag io în sondaje, cînd dacă 10 din ele sunt comandate de 10 posturi tv diferite, vor arăta zece clasamente, diferite! ¤ Despre ţiganii români din Italia, avem, seral, aceeaşi veste : sunt arestaţi, incendiaţi, ori bătuţi. Apoi, trimişi în ţară. Nimic deosebit…¤ Partea uluitoare e că mai toţi care ajung, urcaţi cu forţa-n avion, în România, declară că-n trei zile se vor întoarce-n Italia. Ptiu! ¤ Io nu-nţeleg logica magraonilor, teteo! E ca-n versurile alea recitate de oligofreni, prin gurile de metrou : “toţi mă bate, toţi mă-njură, toţi îmi dau un pumn în gură!”…dar toţi se-ntorc, pe arătură ! . ¤ Chestia nu e însă de ce o fac, ci cum de mai pot reveni în Cismă, după ce primesc interdicţie de şedere în Italia?! Nu cercetez aceste legi, ca să nu ajung nebun, să le-nţeleg. ¤ Altă chestie nostimă : la Hunedoara, un candidat la primărie îşi face campanie pe…coperta caietelor destinate elevilor din clasele I-IV. ¤ Ideea nu-i rea, numai că politicianul a greşit clasele : ăştia mici nu votează, dom’ premare! Trebuia să-ncerci cu ăia din VIII-XII! ¤ Sau pe caietele studenţeşti! ¤ Dar ar mai exista şi alte debuşeuri : meniurile de restaurant, biletele de tramvai, mersul trenurilor, cîinii din parcuri, plicurile în care primim facturile, pubelele şi coşurile de gunoi, fustele trecătoarelor, cărucioarele copiilor, frapierele din localuri, zidurile spitalelor şi ale bisericilor, trotuarele, porţile unităţilor militare secrete…¤ Cum tot se-apropie 1 iunie, mi se pare nimerit că ăi mici să facă şi concursuri de desenat politicieni, pe asfalt! ¤ Şi ce mă mai enervează, la culme : zeci de state care au datorii la noi, refuză să ni le plătească, pe motiv că n-au bani. Scîrţ! ¤ Da’ ce, noi aveam – cînd Ceaşcă arunca cu dolari în lumea-ntreagă? ¤ Da’ cîte popoare ar fi stat docile, în frig, întuneric şi foame, ca să demonstreze că-s bune platnice?! Of! ¤ Comic, dacă nu tragic, e cinismul unor ţări datornice care au anunţat că ne returnează datoriile în…2028. Ptiu! ¤ De ce nu-n 2056? Că tot aia e…¤ Alt subiect care mă lasă perplex : Mungiu a primit un premiu băşcălios la Paris, care se dă celor mai proaste producţii şi realizatori. Păi cum vine asta? După Cannes, Gerard? Hm…¤ Da’ hai să-ncheiem în notă la fel de terifiantă, de data aceasta – fiindcă veşti bune, de final fericit, azi nu am : o femeie din Braşov s-a trezit cu o ursoaică-n curte. Mai mult, ursoaica a urcat şi la etaj! ¤ Au venit jandarmii cu tranchilizante şi au rezolvat problema : ambele au ajuns la spital, da-n saloane diferite…¤ Viaţa merge înainte! Rugaţi-o să vă ia cu ea – n-o să regretaţi!...

Un comentariu:

  1. Pana la urma vesti bune. Ma refer la faptul ca tiganii se vor intoarce mereu in Italia

    RăspundețiȘtergere