marți, 27 noiembrie 2007

Despre votare, cu sinceritate

Duminică am fost la vot. Cine nu mă crede, să privească cele două pătrăţele puse pe spatele buletinului meu (mă-ntreb chiar cîte vor mai încăpea!).
Nu-i un motiv de laudă, dar nici de ruşinare. Nu zic, precum Mihaela Rădulescu, că merg la vot precum mă duc la... ginecolog ( adică, fără plăcere). Nu mă duc nici cu entuziasm, nici cu silă. Nu mi-e lehamite, nici nu zic, precum mulţi români, „la ce bun?!”. Am votat fiindcă mi se pare normal să-mi exercit şi acest drept – unul dintre puţinele certe & la-ndemînă. Am mai votat din spirit...polemic. Da! Fiindcă auzeam, zilele trecute, fel de fel de debusolaţi urlînd pe stradă „Nu mă duc io să-i votez p’ăştia!”
Pe care ăştia? Pe buletinul de vot erau trecute toate partidele mari, deci puteai liniştit să-i votezi p’ăia! De ce cred locuitorii cu i.q. redus ai ţării noastre că la votare eşti chemat de Băsescu sau Tăriceanu , în scop personal? A murit Ceaşcă, tataie, deci azi poate fi votat şi alt partid, al altui virtual conducător!
Altă chestie : vorbeam sîmbătă cu un pensionar care m-a anunţat că nu merge la vot fiindcă ....nu i s-a mărit pensia (şi pensia lui nu era una mică). Ce-are una cu alta? Eu aş fi mers tocmai ca să-i ignor pe ăi ce nu-mi măresc pensia, votîndu-i pe cei din Opoziţie, care, nu-i aşa, cînd vor veni la putere, imediat – da’ imediat!- îmi vor mări mie pensia...
Am mai văzut la tv un reportaj cu oameni de la ţară care declarau că nu le arde de votare, cînd au alte probleme (una din ele, cui vor vinde cartofii sau porcul). Păi toţi avem şi alte probleme, bre (chiar dacă nu avem cartofi sau porc)! Dar 5 minute putem rupe din sfînta zi de duminică, să votăm, că nu doare. Părerea mea!
În fine, nu pot să nu declar că mă enervează la culme cei ce se vaită, cu glas sonor, „I-am votat şi-mi pare rău! Ce ne-au dat?”.Ce să vă dea? Şi de ce vă pare rău? Dacă-i votaţi pe ăilalţi, ce primeaţi în plus? Te duci la vot cerşind? Hm...
Şi vă gîndiţi că referendumul de duminică, invalidat din cauza neparticipării alegătorilor, a costat 13 milioane de euro? Vi se pare normal să se cheltuiască atît, din banul public, degeaba?
Mie, nu. Dar nu vă luaţi după mine fiindcă sunt atipic : nu regret niciodată că i-am votat p’ăştia sau p’ăia ; şi nici nu vreau să mi se dea ceva, în schimbul votului.

Un comentariu: