duminică, 24 iunie 2007

Test: Va place bautura ?



Nu o dată, ne-am lăsat ademeniţi de mrejele ei. Am mers, în patru labe, ne-am făcut de rîs în faţa şefilor, a familiei , a vecinilor şi a celor care aşteptau autobuzul. Românul bea la bucurie, la plictiseală şi la necaz. „Sparge”, lipăieşte, dă peste cap, „tiutiuncăneşte”, dă ”la pompe”, dă de duşcă, o ia „pe ulei”, intră pe „pilot automat”, se face „muci”, sporind nu doar a lumii taină, ci şi producţia de băuturi curate a întreprinderilor autorizate – respectiv, au tohtonele scursuri „haraşpincă”,”samahoncă”,”rachiu de pufoaică”, „lacrimă de electrod ” , ”cocîrţ”, frecţie Galenica bătută cu albuş, spirt sanitar dat prin lut ş.a.m.d. Cu toate acestea, există şi oameni ponderaţi pe lume – Preşedinţii de stat, absti nenţii de nevoie, bolnavii de schizofrenie, cei aflaţi în moarte clinică sau spionii profesionişti. I-am întrebat pe reprezentanţii ambelor categorii de consumatori dacă le place băutura; priviţi ce - au răspuns :

a) mie-mi place să beau pentru că alcoolul are vitamine, proteine, lipide, glucide, a minoacizi, fitoncide, ierbicide, zaharuri, anabolizante, afrodisiace, toate foarte hrănitoare;

b) cu ce, tată? cu ce?…;

c) io, decît să mănînc un pui, beau două halbe, că au tot atîtea calorii…;

d) nu consum distilate! Mă ţin mai mult cu coca-cola, nectar de carote, suc de kiwi, sirop de soc, ceai de măceş şi concentrat de vîsc; da’ acu zece ani să mă fii văzut! Uscam, ce mai ! Nu era zi să nu dau din perete, în perete;

e) n-am bani, maică, da’ mai urmăresc prin cimitir cînd se fac pomeni şi parastase şi mă bag şi io în convoi, să creadă lumea că-s o rudă îndepărtată şi să mă omenească…; îmi fac plinu’ prin efracţie, zău aşa!…;

f) eu bleau bloody Mary, fiindcă visul meu a fost să ajung vampir, na!;

g) fiindcă o duc naşpa’ cu „mălaiul”: o zi beau, o juma’ de zi - nu;

h) mis un delicat degustător de licori, dar şi de versuri, aşa că să-mi permiteţi să fiu olecuţă livresc; cum zicea şi Arghezi (citez din amnezie):” Nu aştepta scursura domnească, fră ţioare / ia-l pe pahar cu sete, gîlgîie-l des şi tare!”; alt poet însă, completa:”trăscăul e-n toate, e - n cele ce sunt/ şi-n cei care mîine vor voma în soare!” …

Comentarea răspunsurilor :

...hîc!, ră’ne pe data v’toare!… hîc!


Un comentariu: