duminică, 28 iunie 2009

Moartea unui artist

Michael Jackson nu mai e. A plecat prea devreme dintre noi.¤ Sau, iertată să-mi fie cutezanţa constatării, poate...prea tîrziu.¤ Zic devreme fiindcă la 50 de ani, un muzician e în formă şi rămîne capabil să dea lumii tot ce e mai bun în el, încă două-trei decenii. Zic devreme , deoarece Michael se pregătea de un lung turneu internaţional şi era dorit de fanii din lumea întreagă.¤ Zic tîrziu, pentru că a ratat retragerea cu torţe. Pentru că-n ultimii ani cînta prea puţin şi apărea în paginile de scandal ale gazetelor, prea mult. ¤ M-a amuzat (pardon de context!) declaraţia lui nea Nelu : ” Am constatat că se simţea bine în lumea copiilor!”. Se pare că exagerat de bine...¤ Oricum, va mai trece ceva vreme pînă cînd un alt muzician va obţine succesul său şi va fi numit Rege...¤ Că tot vorbim de veşti proaste : sunt panicoşi, bre, ori diversionişti, care nu pierd o zi fără să ne anunţe care-s „scorurile” la gripa porcină. A fost depistat al 24-lea caz! Ca să vezi! ¤ E doar 24, nu 240.000, bre! ¤ Dar că sunt 240 de come alcoolice, 2.400 de pneumonii, 240.000 de ciroze, 2.4000.000 de răceli, asta nu îngrijorează pe nimeni! Ăia 24 suspecţi de porcină vor duce ţara de rîpă! Ptiu! ¤ Plus că am vorbit pe net cu o amică din Mexic şi mi-a zis că acolo nimeni nu a auzit de virusul ăsta cu nume de şosea naţională! Hm...¤ Altă tărăşenie, zilele trecute : la tv erau filmaţi nişte peizani speriaţi, care ţineau în mînă bucăţi de gheaţă şi o arătau în cameră, zicînd că grindina a ajuns de mărimea „oului de găină”! Ba chiar o babă se ţinea de basma şi se văita că nişte bucăţi de-alea au lovit-o-n scăfîrlie şi putea să dea cotu’! ¤ Sigur că am toată compasiunea pentru bieţii săteni care se pomenesc cu grindină d-asta, duşmănoasă, pe terenuri şi căciuli : dar ăştia de la tv uneori, vrînd să arate grozăvia unui eveniment, îl supralicitează ducîndu-l spre ridicol.¤ Nimeni nu a zis că bucăţile alea de gheaţă erau bine venite la bufetul sătesc, pentru ăi de comandau whisky...¤ Să mai privim şi partea amuzantă a lucrurilor, năpăstuiţi de profesie! ¤ Iote, amuzantă, deşi ilogică, este reclama aia cu şeful care vine urlînd ca dementul la subalterni şi-n spatele lui, un funcţionar caraghios vrea să-l lovească cu o măciucă de plastic; şeful îl surprinde, îl pufneşte răsul şi iese ceva mai relaxat din birou. Din off se aude :”cel care-l face pe şef să rîdă merită un Golden Brau!” ¤ Scîrţ! Da’ poate merită o bere mai bună, măcar Heineken, ori Peroni, nu? ¤ Cît priveşte spectrul şomajului mioritic, vă dau două soluţii rapide :1) „armata angajează bucătari cu salarii peste ale militarilor”! – era titrată o ştire ; păi, nu vă e clar? Şo’ pă bucătăriile popotelor! Şi fiindcă am aflat că bucătarii cîştigă de trei ori mai mult decît soldaţii, propun să facem armata română numai din bucătari! – că de soldaţi oricum n-avem nevoie, decît cînd sunt inundaţii ; 2) „profitul din cerşit e de 30 lei /oră” – sună o altă ştire.¤ Deci, dacă cerşiţi doar 5 ore zilnic, scoateţi 4.500 de lei pe lună, salariu bun, pentru care nu trebuie studii, ci doar noroc şi moacă de milog.¤ Noi rîdem, glumim, dar de cele mai multe ori scroafa generică e moartă-n coteţ! Spre exemplu, un concitadin a ajuns la spital după ce a fumat...iarbă legală. Păi dacă e legală, cum să ajungă-n spital? ¤ Mai ştii? Ce, cînd bei multă ţuică legală, nu ajungi la UPU? ¤ Da’ fiindcă tot am ajuns în zona de subiecte care atîta place românului, ce ziceţi de cît de frumos şi-au intitulat sătenii din localitatea Runcu festivalul – „Logodna vinului cu ulcica”! ¤ Ca-n Omar Khayyam! ¤ Da’ nu-i prea lungă logodna asta, bre? Eu credeam că au ajuns măcar la cununie ! ¤ Şi fiindcă azi am început c-un star care nu mai e, o să-nchei cu unul care e, deşi nu e star : un rus de 39 de ani care a băut peste opt sticle de votcă – dublul unei doze mortale. L-au găsit în comă, cu peste 4 la mie alcoolemie! ¤ Doctorii l-au admirat pentru rezistenţă, şi l-au felicitat pentru că are...antrenament.¤ Vă e clar că-nchei aici şi mă duc să beau opt sticle de votcă : fiindcă vreau şi eu felicitări...Ţineţi-mi pumnii!

Un comentariu:

  1. Artistul, bietul de el, a murit demult. Noi, acum, plângem un om - un ciudat, fie-mi iertată expresia pripită...

    RăspundețiȘtergere